Mhm, då var man här igen. Den förbannade bloggen. Jag ska försöka skriva lite grann i alla fall.
Idag har jag träffat Teresia, det har varit härligt. Jag gick hem till henne efter jag varit på Jobbcenter. Vi åt en minifrukost tillsammans (båda hade ätit innan) och spelade lite Backpacker 3. Efter att jag ätit middag gick jag hem till Teresia igen och då såg vi på Marie Antoinette men den var rätt kass faktiskt. En seg dramafilm som var... seg. Den saknade poäng tycker jag. Det verkade ungefär som att filmskaparna var trötta på den och bara slängde ihop ett slut. Nåja, skitsamma.
Imorgon ska jag hem till Teresia efter Jobbcenter, förmodligen i alla fall, och på eftermiddagen ska jag vara hemma och fixa lite. Ska bland annat försöka koppla in pappas gamla förstärkare i min dator, och själva datorn behöver jag också fixa. Den är knäpp, och seg. Nästan lika seg som Marie Antoinette, men bara nästan.
Igår hann jag träffa Malin och Tommy (samt Teresia och My på kvällen). Vi åt pizza tillsammans. Det var kul. Senare i veckan ska jag försöka träffa kusinerna. Vore kul med en filmkväll eller nåt, med oss fyra bara. Eller hur David?
Jag ska även försöka ta mig ut på långpromenad nån dag. Jag har kommit igång lite grann med träning på kvällarna igen. Nu fattas bara konditionsträning. Det känns bra. Tyvärr har vi mycket ryggproblem i vår släkt. Jag har redan känt av mycket av det, men än är det inte försent att förebygga det värsta, vilket är största anledningen att jag vill träna mer. Dessutom sover jag bättre de kvällarna jag tränar, speciellt när jag tränar ryggen.
Nu ska jag göra mig redo för sängen och sedan se på Scrubs. Adjöss!
måndag 19 januari 2009
onsdag 14 januari 2009
Hot hot hot! Men egentligen ganska kallt
Jag börjar nog bli sjuk. Igen. Det känns som att jag hade feber senast förra veckan. Riktigt så nära inpå var det inte men jag var i alla fall sjuk ganska nyligen. Det är egentligen inte konstigt att jag är trött när jag knappt hinner repa mig från en förkylning innan nästa kommer.
Har verkligen ingen lust att vara sjuk.
Jag hade tänkt duscha, men när jag skulle kliva in märkte jag att vi tydligen inte har något varmvatten. Pappa gick ner till tvättstugan och kollade och det fanns inget varmvatten där heller, så det tycks ha drabbat alla lägenheter. Lagom kul. Jag är glad att jag inte redan stod i duschen när det slutade komma varmt vatten. Urk.
Har verkligen ingen lust att vara sjuk.
Jag hade tänkt duscha, men när jag skulle kliva in märkte jag att vi tydligen inte har något varmvatten. Pappa gick ner till tvättstugan och kollade och det fanns inget varmvatten där heller, så det tycks ha drabbat alla lägenheter. Lagom kul. Jag är glad att jag inte redan stod i duschen när det slutade komma varmt vatten. Urk.
måndag 12 januari 2009
Lahiblaha
Det här är tydligen ingen bra dag. Jag vaknade nån gång strax efter sju, kände mig väldigt trött och allmänt utsliten - fråga mig inte varför för jag vet inte själv - men ändå lite glad eftersom jag och Teresia hade planerat att träffas efter att jag varit på Jobbcenter. Vi skulle äta frukost, mysa och sedan tacos på eftermiddan. Men hon blev inkallad som vikarie och var tvungen att jobba. Så det blev förstås inget. Då blev jag besviken och nu känner jag mig nästan tjurig, utan egentlig orsak. Hon var nog också besviken och det kändes jobbigt att inte kunna springa hem till henne och hålla om henne. Hon verkade behöva det och jag hatar att känna mig hjälplös.
Jag gick dessutom aldrig till Jobbcenter. Känner mig hängig, som om jag har en förkylning på gång. Nyser mycket gör jag också. Så nu har jag spenderat tid framför TV:n och kollat på lite Simpsons. Snart ska jag läsa och sen kanske jag kollar på film. För att kväva ensamheten.
Det där med ensamhet är förresten en knepig sak. Har alltid tyckt det. Jag kanske är konstig, men när jag verkligen är ensam, som jag t.ex. var på högstadiet, då bryr jag mig inte så mycket om det. Men nu när jag har Teresia så känner jag av ensamheten mer varje gång jag är ensam, trots vetskapen om att jag snart får träffa henne. Man blir kanske van att luta sig mot någon. Det är nog faktiskt en ganska vanlig reaktion trots allt. I alla fall en ganska logisk reaktion. Logik och känslor går dock inte alltid ihop.
Jag fick för övrigt just en déjà vu-känsla då jag tror jag skrivit om det här förut. Men skitsamma.
Fram till eftermiddagen får sängen, te, musik, litteratur och filmer vara mitt sällskap.
Jag gick dessutom aldrig till Jobbcenter. Känner mig hängig, som om jag har en förkylning på gång. Nyser mycket gör jag också. Så nu har jag spenderat tid framför TV:n och kollat på lite Simpsons. Snart ska jag läsa och sen kanske jag kollar på film. För att kväva ensamheten.
Det där med ensamhet är förresten en knepig sak. Har alltid tyckt det. Jag kanske är konstig, men när jag verkligen är ensam, som jag t.ex. var på högstadiet, då bryr jag mig inte så mycket om det. Men nu när jag har Teresia så känner jag av ensamheten mer varje gång jag är ensam, trots vetskapen om att jag snart får träffa henne. Man blir kanske van att luta sig mot någon. Det är nog faktiskt en ganska vanlig reaktion trots allt. I alla fall en ganska logisk reaktion. Logik och känslor går dock inte alltid ihop.
Jag fick för övrigt just en déjà vu-känsla då jag tror jag skrivit om det här förut. Men skitsamma.
Fram till eftermiddagen får sängen, te, musik, litteratur och filmer vara mitt sällskap.
söndag 11 januari 2009
rubrik
Äntligen börjar jag komma igång med mitt bloggande. Snart kanske jag även kan fortsätta skriva på berättelsen jag började med för inte så längesen. Men bara kanske. Jag blir irriterad på mig själv ibland. Jag älskar att läsa och skriva berättelser men oftast är jag för tankspridd för att kunna koncentrera mig, därför kommer jag aldrig särskilt långt. Mitt mål är att åtminstone läsa ca 30 minuter varje dag. Då får jag automatiskt större lust att skriva eget material också.
Nåväl.
Jag sov över hos Teresia för andra natten i rad. Det var härligt. Idag ska hon träffa Elin, så jag tänkte passa på att läsa, men än så länge har jag inte kommit så långt, och det kommer jag inte heller göra förrän kanske, men bara kanske, ikväll. Jag ska nämligen träffa David efter jag har ätit, sen ska jag träffa Teresia en liten stund också. Men men, jag kanske orkar ägna en halvtimme åt att läsa ändå. Vi får se.
Adíos!
Nåväl.
Jag sov över hos Teresia för andra natten i rad. Det var härligt. Idag ska hon träffa Elin, så jag tänkte passa på att läsa, men än så länge har jag inte kommit så långt, och det kommer jag inte heller göra förrän kanske, men bara kanske, ikväll. Jag ska nämligen träffa David efter jag har ätit, sen ska jag träffa Teresia en liten stund också. Men men, jag kanske orkar ägna en halvtimme åt att läsa ändå. Vi får se.
Adíos!
torsdag 8 januari 2009
TÖRTT
Nu chockerar jag nästan mig själv, två inlägg på ett dygn. Det var längesen det skedde. Särskilt chockerande (kanske lite väl starkt ord men ändå) är det med tanke på hur extremt jävla trött jag är.
Jag har blivit beroende av the Sims. Det är så kul att bygga hus. Ett bra sätt att leva ut lite kreativitet. Dessvärre blir jag smått besatt av det. Det är så illa att så fort jag ser ett hus i verkligheten så vill jag skapa ett hus i The Sims som är inspirerat av det verkliga. Igår var det så illa att jag inte kunde sova förrän jag hade gjort en skiss på ett hus. Ibland blir jag väldigt besatt av att leva ut vissa tankar på olika sätt, vilket är anledningen till att jag skriver nu; annars hade jag inte kunnat sova trots att jag är så förbannat trött.
Nu ska jag diska, sedan ska jag äta något och sedan ska jag fanimej sova, och jag ska sova länge, och imorgon när jag vaknar så ska jag läsa en bok och se på film. Sådetså. GODNATT!
Jag har blivit beroende av the Sims. Det är så kul att bygga hus. Ett bra sätt att leva ut lite kreativitet. Dessvärre blir jag smått besatt av det. Det är så illa att så fort jag ser ett hus i verkligheten så vill jag skapa ett hus i The Sims som är inspirerat av det verkliga. Igår var det så illa att jag inte kunde sova förrän jag hade gjort en skiss på ett hus. Ibland blir jag väldigt besatt av att leva ut vissa tankar på olika sätt, vilket är anledningen till att jag skriver nu; annars hade jag inte kunnat sova trots att jag är så förbannat trött.
Nu ska jag diska, sedan ska jag äta något och sedan ska jag fanimej sova, och jag ska sova länge, och imorgon när jag vaknar så ska jag läsa en bok och se på film. Sådetså. GODNATT!
White walls
Se, jag bloggar två dagar i rad!
Jag vet att jag tjatar men jag måste. Jag känner ingen annan som förstår hur jävla bra White Walls är. Den är... det är ett mästerverk, jag lovar. Intensitet och tyngd varvas med harmoniska melodislingor samt udda takter/taktbyten som gör att man aldrig tröttnar. Man kan knappast tro att det gått nästan en kvart när låten är slut. De inledande 40 sekunderna samt från 10.08 till slutet , allra helst partierna mellan 10.48-13.22, är det bästa som någonsin skrivits i musikväg. Så bäst.
Snart kommer Teresia hit. Vi ska mysa en stund, sedan gå hem till henne. Hon ska installera sitt nya Sims-spel, det ska bli intressant att testa. Men det ska bli ännu mer intressant att se om hon tycker om spelet, hur hon reagerar när hon spelar det. Jag vet att hon kommer ha en särskild min när hon testar det, jag kan verkligen föreställa mig det, haha.
Nåväl, tack för i dag slut för i dag.
Jag vet att jag tjatar men jag måste. Jag känner ingen annan som förstår hur jävla bra White Walls är. Den är... det är ett mästerverk, jag lovar. Intensitet och tyngd varvas med harmoniska melodislingor samt udda takter/taktbyten som gör att man aldrig tröttnar. Man kan knappast tro att det gått nästan en kvart när låten är slut. De inledande 40 sekunderna samt från 10.08 till slutet , allra helst partierna mellan 10.48-13.22, är det bästa som någonsin skrivits i musikväg. Så bäst.
Snart kommer Teresia hit. Vi ska mysa en stund, sedan gå hem till henne. Hon ska installera sitt nya Sims-spel, det ska bli intressant att testa. Men det ska bli ännu mer intressant att se om hon tycker om spelet, hur hon reagerar när hon spelar det. Jag vet att hon kommer ha en särskild min när hon testar det, jag kan verkligen föreställa mig det, haha.
Nåväl, tack för i dag slut för i dag.
onsdag 7 januari 2009
Uppdatering
Det går segt med uppdaterandet. Egentligen spelar det inte så stor roll för jag gör i stort sett samma saker, saker som jag skrivit om femhundra gånger förut. Så ni vet redan vad som händer i mitt spännande liv. Okej, det är kanske inte så spännande men för det mesta trivs jag med det faktiskt. Jag har alltid nån att träffa, framför allt träffar jag Teresia. Så underbart.
Just nu håller jag på med mat. Ska bli potatismos och köttbullar. Mamma Scans köttbullar. Är inte jätteförtjust i sådana men jag orkar inte göra egna. Tänkte egentligen göra tacos men på Hemköp fanns minsann ingen köttfärs (vilket gör det svårt att laga egna köttbullar också!) så det får jag ta en annan gång. Kanske imorgon.
Anledningen till att jag startade datorn var egentligen för att leta fram recept på nyttiga och relativt billiga maträtter, men jag har inte kommit så långt ännu. Jag har insett att mat är väldigt viktigt för mig och mitt humör. Så fort jag slarvar med maten, om jag t.ex. äter snabbmat för ofta, så blir jag trött. Blir jag trött så blir jag slö i hjärnan och deprimerad och hela den där faderuttan. Har ingen lust med det. Därför tycker jag det är värt att lägga ned energi på att äta bättre mat. Om jag inte är helt ute och cyklar så brukar deprimerade människor rekommenderas till bättre matvanor, vilket inte är helt dumt egentligen eftersom mycket handlar om ämnen i hjärnan och sånt där. Bla bla, jag ska inte predika men jag tror det fungerar bra.
Nåja, nu är Teresia här så jag ska mysa med henne. Nu har jag i alla fall skrivit lite. Skriver kanske om en vecka eller två igen. Eller jag kanske chockerar och skriver imorgon. Vem vet?
Hejdå.
Just nu håller jag på med mat. Ska bli potatismos och köttbullar. Mamma Scans köttbullar. Är inte jätteförtjust i sådana men jag orkar inte göra egna. Tänkte egentligen göra tacos men på Hemköp fanns minsann ingen köttfärs (vilket gör det svårt att laga egna köttbullar också!) så det får jag ta en annan gång. Kanske imorgon.
Anledningen till att jag startade datorn var egentligen för att leta fram recept på nyttiga och relativt billiga maträtter, men jag har inte kommit så långt ännu. Jag har insett att mat är väldigt viktigt för mig och mitt humör. Så fort jag slarvar med maten, om jag t.ex. äter snabbmat för ofta, så blir jag trött. Blir jag trött så blir jag slö i hjärnan och deprimerad och hela den där faderuttan. Har ingen lust med det. Därför tycker jag det är värt att lägga ned energi på att äta bättre mat. Om jag inte är helt ute och cyklar så brukar deprimerade människor rekommenderas till bättre matvanor, vilket inte är helt dumt egentligen eftersom mycket handlar om ämnen i hjärnan och sånt där. Bla bla, jag ska inte predika men jag tror det fungerar bra.
Nåja, nu är Teresia här så jag ska mysa med henne. Nu har jag i alla fall skrivit lite. Skriver kanske om en vecka eller två igen. Eller jag kanske chockerar och skriver imorgon. Vem vet?
Hejdå.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)