torsdag 9 juli 2009

Tillbaka från Säfsen

Nu är vi tillbaka från Säfsen. Jag hade jättetrevligt med Teresia och hennes familj. Tyvärr var inte vädret på vår sida, och jag blev halvt uppäten av knott, men det var ändå avslappnande att vara där. Stugan var fin, även om den var lite stelt inredd, och jag fick faktiskt ro att läsa en del. Jag har börjat på Roms portar, som är den första delen i Conn Igguldens serie Kejsaren. Jag blev så förtjust att jag köpte de andra tre böckerna i samma serie när vi åkte till Borlänge en dag. Hur som helst känner jag mig nöjd resan. Det var verkligen en semester, att för en gång skull kunna släppa allt annat. Riktigt skönt.

Just nu håller jag på med maten och lyssnar på musik. Jag gillar verkligen mat som ska stå i ugnen en lång stund, då sköter det sig självt när man förberett allt och då får jag en chans att lata sig framför datorn.

Ikväll kommer Teresia över och vi ska ha Sims-maraton (och nej, vi är inte trötta på varandra trots att vi spenderat så mycket tid tillsammans). Vi har trots allt inte spelat det på ungefär en vecka.

Nån dag, men inte idag, vill jag faktiskt ta mig tid till att sitta och skriva. Det känns faktiskt som att jag har fått tillräckligt mycket ro i kroppen. Idag är jag dock lite för trött efter resan, men imorgon skulle jag mycket väl kunna skriva någonting. Lugnet från den lediga tiden, och även vistelsen nära naturen, har nog gett mig inspiration. Det känns bra. Att jag ens skriver i bloggen är ju ett gott tecken.

Men nog för idag. Adjö!

1 kommentar:

Tette sa...

Ja, det var faktiskt väldigt skönt trots vädret :) Du förgyllde iaf semestern älskling, utan dig hade det varit dötråkigt ;p

Det ska bli roligt att sims-lana ikväll xD