Jag funderar på att duscha. Jag luktar unka. D'ya wanna smell?
Samtidigt tänkte jag gå ut om en stund... Eftersom det är så varmt ute så kommer jag svettas, och då spelar det ingen roll om jag duschar innan. Så jag avvaktar nog till jag kommer in igen.
Innan jag går ut ska jag dock lyssna igenom en blandskiva som pappa just bränt. Ska se så att det inte blev några fel.
Och nu till dagens i-landsproblem: jag har fått ett insektsbett på min hals. Det klias. Det irriterar mig som fan.
Ska se om det finns nån rolig människa på msn...
torsdag 29 maj 2008
Imorgon...
Funderar på att starta en blogg och skriva på engelska. We'll see. Jag tror visserligen inte att jag har något vettigt att skriva till omvärlden, men mitt språk utvecklas förmodligen.
Och förresten, IMORGON ska jag se KISS!
Rättare sagt så ska jag, pappa, Anders, David, Linda, Malin, Tommy, Emil och Sassa + ca 30 000 personer se KISS imorgon.
Och förresten, IMORGON ska jag se KISS!
Rättare sagt så ska jag, pappa, Anders, David, Linda, Malin, Tommy, Emil och Sassa + ca 30 000 personer se KISS imorgon.
onsdag 28 maj 2008
Om två dagar
Idag är det den 28 maj, vilket innebär att det enbart är en dag kvar till imorgon. Och imorgon är det den 29 maj, vilket innebär att det enbart är en dag kvar till fredagen den 30 maj (svår matematik, va?)
Och fredag den 30 maj - vad händer då? Jo, KISS!!! Vi ska se KISS om två dar!
It's un-fuckin-believable! Det är fan den gruppen som banat iväg för mitt hårdrocksintresse, och det intresset har aldrig dött! Så hur coolt är det egentligen på en skala 1-10 att se dem igen? Förmodligen runt 15.
Och fredag den 30 maj - vad händer då? Jo, KISS!!! Vi ska se KISS om två dar!
It's un-fuckin-believable! Det är fan den gruppen som banat iväg för mitt hårdrocksintresse, och det intresset har aldrig dött! Så hur coolt är det egentligen på en skala 1-10 att se dem igen? Förmodligen runt 15.
tisdag 27 maj 2008
Lillebror
Det är svårt som fan att vara medveten om att ens kära lillebror mår psykiskt dåligt. Grabben är bara fyra år gammal men behöver redan lida genom sånt till och med jag har svårt att hantera... Jag orkar dock inte prata om det, så var snäll och fråga inte ens vad som är fel.
Gårdagens party
Jag och Johan stack till Ströböhög igår. Där var det studentfest, och det var riktigt kul! Vi träffade våra klasskamrater Jennie, Cissan, Nannis och Ida och dessutom några andra, däribland Sassa och Ange. Synd att Malin inte var där.
Egentligen hände väl inget särskilt (förutom att Johan sprang nerför kullen, ramlade och skrapade upp knät - det var dråpligt), men kvällen var trevlig. Konsekvenserna efter en kväll med starköl är dock inte alltid lika trevliga. Även om jag har sluppit baksmälla så känns kroppen lite mör och utsliten. Men det är bara att ladda upp, för imorgon är det klassfest för 05MP!
Anledningen till festen var att betygen sattes kl 16.00 igår. Nu är det över! Inga fler lektioner att passa, inga fler läxor... Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Läxorna kommer jag knappast sakna, men nu är jag så van vid att träffa samma människor i tre år - och det är något man kommer sakna! Vi har för det mesta haft riktigt schyssta lärare och vår klass är egentligen en bra sådan. Det ska bli kul att leka de sista veckorna nu.
Egentligen hände väl inget särskilt (förutom att Johan sprang nerför kullen, ramlade och skrapade upp knät - det var dråpligt), men kvällen var trevlig. Konsekvenserna efter en kväll med starköl är dock inte alltid lika trevliga. Även om jag har sluppit baksmälla så känns kroppen lite mör och utsliten. Men det är bara att ladda upp, för imorgon är det klassfest för 05MP!
Anledningen till festen var att betygen sattes kl 16.00 igår. Nu är det över! Inga fler lektioner att passa, inga fler läxor... Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Läxorna kommer jag knappast sakna, men nu är jag så van vid att träffa samma människor i tre år - och det är något man kommer sakna! Vi har för det mesta haft riktigt schyssta lärare och vår klass är egentligen en bra sådan. Det ska bli kul att leka de sista veckorna nu.
fredag 23 maj 2008
Jag - intelligent?
Ibland är jag väldigt trögfattad. En sak jag lyckats göra minst två gånger är detta: Jag står och pratar med någon i telefon och är på min väg ut ur lägenheten. Som rutin har jag att alltid kolla fickorna - "Få se nu... plånbok, nycklar, mp3-spelare... men, var fan är min mobil?! - Du, vänta, jag måste leta efter min mobil", säger jag medan den på andra sidan tråden hör mig. Några sekunder senare slår det mig och jag förbannar min egen dumhet.
Jag tror jag ska hålla ett tal om detta på måndag... Det skulle kunna bli rätt kul. Mm, jag tror jag gör det. Då kan jag också berätta om en sak som hände i dag - men det tänker jag inte avslöja här ännu. Fortsättning följer på måndag...
______
Jag har skrivit klart talet nu. Det blev faktiskt riktigt bra! Nu gäller det bara att genomföra det bra, men det tror jag att jag gör. Jag har ju hela helgen på mig att förbereda mig. Och, när jag tänker efter, så är jag ganska bra på att memorera ord om jag ger mig fan på det. Jag menar, Shindas låt My Sweet Angelica är närmare 400 ord, inte så långt ifrån det antal mitt tal ligger på, så det ska väl inte vara några större problem om jag dessutom kan använda fusklappar.
Jag tror jag ska hålla ett tal om detta på måndag... Det skulle kunna bli rätt kul. Mm, jag tror jag gör det. Då kan jag också berätta om en sak som hände i dag - men det tänker jag inte avslöja här ännu. Fortsättning följer på måndag...
______
Jag har skrivit klart talet nu. Det blev faktiskt riktigt bra! Nu gäller det bara att genomföra det bra, men det tror jag att jag gör. Jag har ju hela helgen på mig att förbereda mig. Och, när jag tänker efter, så är jag ganska bra på att memorera ord om jag ger mig fan på det. Jag menar, Shindas låt My Sweet Angelica är närmare 400 ord, inte så långt ifrån det antal mitt tal ligger på, så det ska väl inte vara några större problem om jag dessutom kan använda fusklappar.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)