Idag har jag nästan bara suttit vid datorn... ska nog ta som vana att inte göra det lika mycket. Ska nog sätta en gräns vid kl 22 eller nåt sånt.
The Pacifier går på Tv4+. Den är faktiskt ganska bra.
Nu ska jag in och duscha. Adjö för i afton!
lördag 30 augusti 2008
fredag 29 augusti 2008
Toppar och dalar
Min energi flyger och upp ned idag!
På morgonen (d.v.s. fram till kl 12-13, då jag vaknar till på riktigt) var jag så klart trött som ett as. När jag varit på arbetsförmedlingen blev jag dock ganska pigg och kände mig hyperaktiv ett tag. Ville i stort sett skruva upp volymen, studsa omkring lite och skrika för fulla muggar. Men kunde inte göra det då pappa låg och vilade. Sen gick jag ner i en svacka och har varit där sen kanske kl 16 eller nåt... Gäspar tills jag blir tårögd för fan. Nu dricker jag te, efter att Teresia rekommenderat det. Får se om det hjälper. Jag skulle dock inte bli förvånad om jag blir övertrött och därmed hyperaktiv igen för att sedan tappa det och bli ännu tröttare.
Det är ungefär så min psykiska hälsa fungerar också.
På morgonen (d.v.s. fram till kl 12-13, då jag vaknar till på riktigt) var jag så klart trött som ett as. När jag varit på arbetsförmedlingen blev jag dock ganska pigg och kände mig hyperaktiv ett tag. Ville i stort sett skruva upp volymen, studsa omkring lite och skrika för fulla muggar. Men kunde inte göra det då pappa låg och vilade. Sen gick jag ner i en svacka och har varit där sen kanske kl 16 eller nåt... Gäspar tills jag blir tårögd för fan. Nu dricker jag te, efter att Teresia rekommenderat det. Får se om det hjälper. Jag skulle dock inte bli förvånad om jag blir övertrött och därmed hyperaktiv igen för att sedan tappa det och bli ännu tröttare.
Det är ungefär så min psykiska hälsa fungerar också.
onsdag 27 augusti 2008
WHIIITE WAAAAALLS!!!
Fan vilken underbart bra låt! Särskilt från 10.40 och framåt..
Jag måste förresten träffa kusin Emma någon dag. Det var för längesen. Jag ska ringa henne imorgon. Hoppas jag inte glömmer det bara. Tyvärr har jag dåligt minne ibland... Men det betyder inte att jag slutat bry mig om saker.
Fast det är inte alltid jag bryr mig om saker heller. Så nu vet ni. Men egentligen vet ni inte.
Adjööö för i afton.
PS nr 1. Jag har skaffat mig en ny vana. När jag är nervös/tankspridd så vill jag tugga tuggummi för det hjälper. Jag vet inte om det är en bra eller dålig vana. För tänderna och andedräkten: bra. För magen: mindre bra, då det tydligen ska ha en laxerande effekt.
PS nr 2. Jag gillar att vissa dofter fastnar. Det kan vara trevligt. Man minns dem väldigt väl.
Adjö igen. Flum.
Jag måste förresten träffa kusin Emma någon dag. Det var för längesen. Jag ska ringa henne imorgon. Hoppas jag inte glömmer det bara. Tyvärr har jag dåligt minne ibland... Men det betyder inte att jag slutat bry mig om saker.
Fast det är inte alltid jag bryr mig om saker heller. Så nu vet ni. Men egentligen vet ni inte.
Adjööö för i afton.
PS nr 1. Jag har skaffat mig en ny vana. När jag är nervös/tankspridd så vill jag tugga tuggummi för det hjälper. Jag vet inte om det är en bra eller dålig vana. För tänderna och andedräkten: bra. För magen: mindre bra, då det tydligen ska ha en laxerande effekt.
PS nr 2. Jag gillar att vissa dofter fastnar. Det kan vara trevligt. Man minns dem väldigt väl.
Adjö igen. Flum.
Promenader och sömn
Tidigare idag kom jag till insikt om att promenader (med sällskap) förbättrar min sömn. Då jag går ensam brukar jag oftast grubbla väldigt mycket och då sover jag ändå inte bra när natten väl är kommen, men med sällskap känns det dock bra för då pratar man ut lite och man behöver inte gå runt och tänka lika mycket på ens egna bekymmer. Därför känns det riktigt bra att Teresia är villig att gå på promenad, även om vädret är lite småtrist. Dessutom får man motion på köpet och det skadar inte.
Vi gick en sväng idag och förhoppningsvis sover jag bättre i natt än vad jag gjort de senaste nätterna. Jag har faktiskt inte vaknat en enda gång de senaste tre-fyra åren och känt mig ordentligt utvilad. Det vore skönt att känna sig pigg och glad när man vaknar. Jag räknar dock inte med att det ska ske snart... Konstigt nog vänjer jag mig aldrig vid att sova dåligt heller. I morse till exempel, jag kände mig lika trött och utsliten då som jag gjorde igår innan jag lade mig i sängen, och det berodde inte på att jag är morgontrött. Det bara var så.
Snart börjar Scrubs.
Vi gick en sväng idag och förhoppningsvis sover jag bättre i natt än vad jag gjort de senaste nätterna. Jag har faktiskt inte vaknat en enda gång de senaste tre-fyra åren och känt mig ordentligt utvilad. Det vore skönt att känna sig pigg och glad när man vaknar. Jag räknar dock inte med att det ska ske snart... Konstigt nog vänjer jag mig aldrig vid att sova dåligt heller. I morse till exempel, jag kände mig lika trött och utsliten då som jag gjorde igår innan jag lade mig i sängen, och det berodde inte på att jag är morgontrött. Det bara var så.
Snart börjar Scrubs.
Kortfattad
Jag är hemma hos Teresia. Jag är trött men ändå ganska glad. Teresia äter. Vi ska snart ut och gå, tror jag. Det kommer börja regna. Men det gör inget.
tisdag 26 augusti 2008
Kul
Nu när jag ändå är irriterad så kan jag passa på att nämna andra saker som stör skiten ur mig:
- Att stå och laga mat när man redan är ashungrig.
- Dålig kvalitet. Senaste exemplet är mina skor. De är två månader gamla. De gick sönder för mer än en månad sen. Måste ha varit en blind kinesunge som sytt dem.
- Barnarbete. Det blir aldrig bra resultat om blinda kinesungar ska sy kläder. Nu skämtade jag bara. Jag hatar förstås barnarbete men inte av den orsaken.
- Falska leenden och skratt och fejkad artighet. Fan vad jag hatar det. Det påminner mig bara om socialkärringar och andra myndighetsfittor.
- Försvenskad stavning på engelska låneord, ungefär som "fejk".
- Att jag måste använda mig av försvenskad stavning på engelska låneord. Tyvärr blir det helt fel med ett engelskt ord och svensk böjning, exempelvis "fakea" (=fejka).
- Djurplågeri. Det är ju så modigt att spöa en katt, t.ex...
- Idioter.
- Madonna. Kärring.
- MTV.
- "Titta-vad-jag-är-rik-och-divig-och-slösaktig"-kändisar som köper sju bilar om året eller flyger in sin frisör från andra sidan jordklotet för att klippa ett par hårstrån. Fan vad jag hatar dem. Jag är inte avundsjuk, jag hatar dem verkligen. Istället för att Sverige ska göra en massa förändringar för att inte bidra till växthuseffekten borde vi skjuta alla äckliga kändisar som gör sådana saker.
- MTV, Aftonbladet och allt annat jävla skit som glorifierar alla dessa kändisar.
- Alla som tycker bra om ovanstående saker.
- Att vara så jävla irriterad som jag är nu är också irriterande.
- Såna här listor.
Att bli vuxen är bajs
Det här känns som en grå och trist dag. Och jag ser inte fram emot fredagen för då ska jag till Arbets-jävla-skit-förmedlingen igen. Ska tydligen dit varannan fredag och böga lite med dem. Jävla äckelmyndighet.
Jag vill ha ett förbannat jävla jobb men jag vet inte var jag ska börja söka. Det är visserligen lite läskigt att man ska komma ut på marknaden och ringa en jävla massa personer, men problemet är ju inte att jag inte vågar söka. Jag vet inte hur, bara. Eller var. Något förslag? Ska man kanske låta som en feg liten nörd och fråga "Hej, jag heter Robin. Kan jag få börja jobba hos er eller?" Vad bra det vore om man kände en massa ute på arbetsmarknaden men det gör förstås inte jag. Fan vad jag hatar svågerpolitik, förresten. Jag kan ju inte utnyttja det.
Svågerpolitik... Det påminner om Tiina Hammar och historielektionerna. Och det påminner mig om att jag saknar Ullvigymnasiet. Och det påminner om att Teresia skulle dit idag. Och att jag borde träffa Johan den stora runkbögen nån dag.
Och allt prat om skola påminner mig om att man helst inte ska börja meningar med orden "och" eller "men". Men det skiter väl jag i. Och jag tror du också skiter i det.
Nu svamlar jag och är allmänt tråkig. Fan vad trött och irriterad jag är.
Adjö
Jag vill ha ett förbannat jävla jobb men jag vet inte var jag ska börja söka. Det är visserligen lite läskigt att man ska komma ut på marknaden och ringa en jävla massa personer, men problemet är ju inte att jag inte vågar söka. Jag vet inte hur, bara. Eller var. Något förslag? Ska man kanske låta som en feg liten nörd och fråga "Hej, jag heter Robin. Kan jag få börja jobba hos er eller?" Vad bra det vore om man kände en massa ute på arbetsmarknaden men det gör förstås inte jag. Fan vad jag hatar svågerpolitik, förresten. Jag kan ju inte utnyttja det.
Svågerpolitik... Det påminner om Tiina Hammar och historielektionerna. Och det påminner mig om att jag saknar Ullvigymnasiet. Och det påminner om att Teresia skulle dit idag. Och att jag borde träffa Johan den stora runkbögen nån dag.
Och allt prat om skola påminner mig om att man helst inte ska börja meningar med orden "och" eller "men". Men det skiter väl jag i. Och jag tror du också skiter i det.
Nu svamlar jag och är allmänt tråkig. Fan vad trött och irriterad jag är.
Adjö
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)