torsdag 30 oktober 2008

Torsdag, va?

Ögonen har blivit lite bättre nu. Det varade nästan ingenting i natt och det svider inte längre även om de fortfarande är röda. Däremot är halsen lite sämre igen. Ja, det är alltid något, men låt oss låtsas att allt är bra.

Jag har insett att jag är en person som lätt blir besatt av saker. Jag har tidigare varit beroende av Coca-Cola men har tack och lov "tränat bort" beroendet. Just nu är jag besatt av ett gammalt spel, Age of Mythology II. Det är egentligen rätt dåligt men likväl är det kul. Jag är även besatt av NHL-statistik, både den pågående säsongen i verkligheten och när jag och David spelar på datorn. Men framför allt är jag besatt av Teresias sällskap! Nä okej då, kanske inte besatt. Men jag gillar henne väldigt mycket så det är svårt att tänka på annat, haha. Nu låter det säkert som att jag är helt störd. Värsta stalkern! Skulle dock aldrig få för mig att övertala henne att träffa mig i stället för sina vänner eller nåt sånt dumt.

Jag hade tänkt "shoppa" lite idag men mina pengar har inte kommit in än. Linda sa att de brukar komma strax efter kl 14 så jag ska väl vänta tills dess. Om de inte kommer då så får jag helt enkelt vänta till de kommer innan jag köper jacka och allt vad jag nu behöver. Och så ska jag höra av mig till David i dag, kolla hur han mår och se om han har tid, lust och möjlighet att träffas.

Nåja, byes byes.

tisdag 28 oktober 2008

Spontan, ospontan, spontan, jag bryr mig inte

Jag har faktiskt planer för den här veckan. Jag som brukar ta varje dag som den kommer. Antar att det är spontant att vara ospontan när man vanligtvis är spontan. Höhöhö, krångligt. Fast egentligen vet jag inte om jag är spontan. Skulle tippa på att jag är ganska förutsägbar och stel i mina vanor men jag bryr mig inte. Tyvärr kan jag inte använda "Har-jag-nåt-i-ögat?-skämtet" för att visa att jag inte bryr mig. Jag har ju faktiskt en massa sörja i ögat just nu. Det skulle betyda att jag bryr mig, vilket jag inte gör.

Imorgon ska jag först plocka upp lite i mitt rum och sedan träffa Teresia. Vi ska äntligen kolla på Räddningspatrullen, mohaha. Jag tjuvtittade på ett avsnitt idag, hihihi. På torsdag ska jag, förutsatt att socpengarna kommit, ut och handla lite nödvändiga prylar. En jacka och ett par jeans behövs. En mössa och kanske vantar också. Tumvantar är ballast! Teresia hade tydligen köpt ett par tumvantar som jag tycker var tuffa! På fredag... då ska jag nog städa ordentligt i mitt rum. På lördag ska vi ha en tacokväll hos... jag vet faktiskt inte var vi ska vara, men det ska i alla fall vara jag, pappa + Bosse, Benita och kusinerna.

Teresia och My kom förbi förut, vi stod utanför vår port och snackade lite. Fick måååånga kramar av Teresia. Me like! Jag tycker om att kramas. Speciellt Teresia förstås, men jag gillar att krama alla jag tycker om

Jag har förresten beställt två skivor: Trivium - Shogun och Between the Buried and Me - Colors (med live-DVD (tror jag)). Pappa betalar den förstnämnda, den andra betalar jag själv. Det ska bli niiiiiice!

Undrar om jag ska spela en stund eller om jag ska sova på en gång... Klockan är inte så mycket men jag sov inte alls mycket inatt, så det kanske skulle sitta på sin plats. Då vaknar jag säkert jättetidigt istället. Hm. Ska nog spela, höhö.

Men godnatt i förskott!

Zombieöga Kapitel 2

Ja, tänk om man skulle vara frisk och må bra under en hel dag. Det vore ju förjävligt. Tack gode gud så har jag (troligen) ögoninflammation som räddar dan! Jävla ögon. Från början var det bara ena ögat, som faktiskt varit ganska okej under dan, men nu på kvällen har det andra ögat också börjat. Om det är kvar imorgon bitti så går jag till läkare... Jävla bajshår.

Zombieöga

Gårdagen var konstig. Den innehöll ganska blandade känslor. Först sa pappa att det högg till i hans bröstkorg, på vänstra sidan, så jag ringde efter en ambulans ifall det var hjärtat. Innan ambulansen kom så hade det mesta lugnat ner sig men han följde med ändå för säkerhets skull. Lite orolig var jag i alla fall. Det visade sig dock att hjärtat var det inget fel på. Troligen var det nån muskel eller nerv eller nåt som var i kläm.

Tidigt på eftermiddagen gick jag hem till Teresia. Vi hade jättemysigt! Vi låg och slöade som vanligt, men jag tror vi är så slöa just för att det är mysigt ;) Imorgon ska vi träffas igenom. Då bör jag dessutom ha min DVD med Räddningspatrullen. Kuuuul! :D

På kvällen började mitt öga göra ont och så småningom började det rinna var. Jag vaknade flera gånger av att ögonlocket var fastklibbat i en massa "ögonsnor". Det var väldigt obehagligt. Just nu har det lugnat ner sig men om det fortsätter så måste jag nog gå till läkare och kolla vad som är fel. Jag har ingen lust att gå runt med ett blodsprängt öga hela tiden och jag har verkligen ingen lust att vakna tio gånger per natt med femton kilo ögonsnor hängandes. Jag lär ju se ut som en zombie eller nåt.

Idag ska jag till Arbetsförmedlingen, förutsatt att mitt öga inte krånglar mer. Kul att sitta och prata med en myndighetstant med ett zombieöga. Wuuääääck! Jag ska nog skrämma henne, hihihihihihi.

Jag ska säkert göra nåt mer idag men jag minns inte just nu.

Jo, äta frukost. Hejdå.

söndag 26 oktober 2008

Weeeeeell

Nu är jag här igen. Jag orkar verkligen inte med en dålig dag, därför har jag skämt bort mig. Jag hyrde två filmer, en som jag inte sett och en som jag vet är bra: No Country for Old Men och Guldkompassen. Det är den sistnämnda som jag redan sett.

Dessutom köpte jag mer te (det visade sig att det gick bra att dricka ändå). Nu har jag fyra te-sorter att välja mellan: Indian Spice, kamomillte, Tahiti (vanilj/ananans) samt vanlig Yellow Label Tea eller vad fan den heter. Och så har jag tankat på min mobil så nu kan jag åtminstone skicka några sms till Teresia.

Som jag sa till Teresia, om jag inte blir frisk till imorgon så ska jag bli apgalen och kasta min spillning på folk som jag inte tycker om. Jag ska nog t.o.m. kasta på alla jag inte känner. Sådeså.

Jag är fortfarande inte på toppenhumör, men jag mår lite bättre. Snart ska jag lägga mig i sängen och läsa ända fram till jag ska äta.

Men förvänta er inte att detta är dagens sista inlägg!

Söndagsjävel

Ingen toppendag idag kan jag lova. Har vaknat 500 gånger inatt, bland annat på grund av en mardröm eller vad man ska kalla det...

Jag har fortfarande ont i halsen. En av alla de gånger jag vaknade gick jag på toa. Då fick jag upp en omänskligt stor slemklump - med blod dessutom - och nu känns det som att jag har ett sår i halsen.

Jag har ingen vidare energi i kroppen heller. Mindre än vanligt menar jag. Känner mig svag.

Jag kommer inte kunna träffa Teresia eftersom jag fortfarande är sjuk, och jag kommer inte kunna prata så mycket med henne heller. Söndagar suger fortfarande.

På grund av halsen tror jag inte att jag kommer kunna njuta så mycket av mat eller dryck heller. Möjligtvis te om det inte är för varmt för såret (om det nu är ett sådant) i halsen.

Har en dålig känsla att dagen i allmänhet inte kommer bli så värst lyckad.

Jag får trösta mig med musik och kanske läsa lite. Kanske försöker installera nåt spel, men det funkade inte sist så jag tror inte det funkar nu heller. Värt ett försök dock. Nånting kanske går ens väg.

Jag skriver och klagar säkert lite mer sen. Hejdå.

lördag 25 oktober 2008

Nöööjd

Febern är i stort sett borta. Halsen känns bättre, den är mest lite slemmig. Har dock värk i leder och i huvudet. Det gör fruktansvärt ont i huvudet när jag ska nysa. Men jag hoppas på att bli helt frisk till imorgon i alla fall. Ja, helt frisk lär jag väl aldrig bli, men ni fattar. Höhöhöhö.

Idag fick jag två skivor, The Haunted-Versus och Slipknot-All Hope is Gone, den ena av pappa och den andra av Bosse, som försenade födelsedagspresenter. Och igår fick jag 500 kronor av mamma så att jag ska kunna köpa en ny mobiltelefon snart. Jag känner mig verkligen bortskämd. Det är lite kul faktiskt. Och jag är väldigt tacksam.

Dessutom har jag beställt en DVD: Räddningspatrullen volym 1! Den kommer förmodligen på tisdag eller onsdag. Då ska jag och Teresia kolla på den och nostalgitrippa lite. Fan vad kul! :D

Jag känner mig fan nöjd. Det känns bra att några saker går som man vill mitt i mycket av skiten som pågår.