Jag har verkligen blivit seg på att uppdatera min blogg. Har väl drabbats av nån skrivkramp och det lär knappast bli lättare att återuppta novellskrivandet när jag inte ens orkar skriva i bloggen.
Men jag ska inte klaga. Jag är faktiskt ganska nöjd just nu. Jag har Teresia, vilket är underbart! Jag har nåt att göra om dagarna så jag uppskattar helgerna mer, speciellt eftersom jag sovit med Teresia de tre senaste helgerna (och hon ska sova över här ikväll också, wohooo!). Dessutom funkar ekonomin relativt väl. Vi storhandlade i måndags (om jag inte minns fel) och det finns fortfarande mat kvar. Det känns oerhört mer ekonomiskt än att handla för ca 100 kr om dan.
Synd bara att jag inte kan få anställning på second-handbutiken där jag praktiserar. De verkar behöva folk, men har inte råd, och jag behöver en större eller åtminstone säkrare inkomst.
Jag skulle vilja beskriva exakt hur mycket Teresia betyder för mig, exakt hur underbar hon är. Men inga ord kan göra henne rättvisa. Den här sommaren kändes värre än något annat och hösten hade blivit omöjlig att klara av om det inte vore för att jag hade Teresia. Jag förundras över hur vi kan ha gått från att mest vara en ganska okänd person för varandra till att vara det vi är nu. Det är bara positivt! Men det är intressant hur man kan ha sett en person i tre år utan att veta precis hur underbar den kan vara. Tänk vad mycket jag har gått miste om de åren jag inte känt Teresia... men tänk vad mycket jag njuter nu när jag känner henne. Hon är bäst och den som säger annat är bara bäng i huvudet och vet inte bättre. Om jag är den enda som tycker att hon är bäst så är jag den enda med vett i skallen!
Jag tror och hoppas att Teresia uppskattar dessa ord mer än en dikt med en massa vackra ord och rim och tjosan. Nu ska jag gå iväg och möta den underbara människan!
lördag 29 november 2008
söndag 23 november 2008
Titel
Nu har jag sovit över hos Teresia två dar i rad. Det känns så bra! Hennes säng (+ sällskapet förstås) är en tillflyktsort som får mig att glömma världens alla bekymmer. Det enda negativa med att sova med Teresia är att det blir så trist att sova ensam. Jag mår hur som helst jävligt bra tack vare henne :)
Idag ska jag laga potatisgratäng, det var ett tag sen nu. Det ska bli gott. Och så ser jag fram emot att repa imorgon, om det blir nåt alltså. Jag var inte med förra veckan så det känns som att jag måste kompensera lite. Ska försöka hitta på nåt litet riff idag och spela upp det imorgon. Får se hur det går. Sen är det praktik imorgon också. Det känns faktiskt riktigt bra att kunna uppskatta helgen igen. Synd att jag inte kan få anställning där nere, jag skulle behöva både pengar och nåt att göra och jag trivs ganska bra där.
Nu ska jag lägga mig på sängen och lyssna på musik i några minuter, sen ska jag ta basen eller gitarren och spela lite och sen blir det matlagning. Borde städa också men jag tvivlar på att jag orkar, höhö. Kanske medan gratängen står i ugnen. Kanske kanske men troligen inte.
Nåja, hejdå!
Idag ska jag laga potatisgratäng, det var ett tag sen nu. Det ska bli gott. Och så ser jag fram emot att repa imorgon, om det blir nåt alltså. Jag var inte med förra veckan så det känns som att jag måste kompensera lite. Ska försöka hitta på nåt litet riff idag och spela upp det imorgon. Får se hur det går. Sen är det praktik imorgon också. Det känns faktiskt riktigt bra att kunna uppskatta helgen igen. Synd att jag inte kan få anställning där nere, jag skulle behöva både pengar och nåt att göra och jag trivs ganska bra där.
Nu ska jag lägga mig på sängen och lyssna på musik i några minuter, sen ska jag ta basen eller gitarren och spela lite och sen blir det matlagning. Borde städa också men jag tvivlar på att jag orkar, höhö. Kanske medan gratängen står i ugnen. Kanske kanske men troligen inte.
Nåja, hejdå!
fredag 21 november 2008
Titel
Ikväll åker mamma och brorsan hem igen. Det är faktiskt kul när de är här, synd bara att det alltid ska vara under så värdelösa omständigheter, så det ska bli trist att de åker.
Jag får trösta mig med att jag nästan på en gång sticker hem till Teresia. De ska bjuda på tacos och sen ska jag sova där också, mohahahahahahahaha. Haha. Det ska bli mysigt. Jag har längtat efter det sen sist!
Eftersom jag varit lite seg på att uppdatera min blogg kanske jag borde starta en sådan blogg jag nämnde i något tidigare inlägg, en "modeblogg". När jag bloggat en längre stund så ska jag sedan ta en paus för att jag behöver bearbeta någon bagatell, typ att någon kollat nedsättande på mig eller nåt. Eller bearbeta att Teresia tafsat på mig! :O
Äsch, jag har inget av värde att skriva så jag lägger ner. Adjö!
Jag får trösta mig med att jag nästan på en gång sticker hem till Teresia. De ska bjuda på tacos och sen ska jag sova där också, mohahahahahahahaha. Haha. Det ska bli mysigt. Jag har längtat efter det sen sist!
Eftersom jag varit lite seg på att uppdatera min blogg kanske jag borde starta en sådan blogg jag nämnde i något tidigare inlägg, en "modeblogg". När jag bloggat en längre stund så ska jag sedan ta en paus för att jag behöver bearbeta någon bagatell, typ att någon kollat nedsättande på mig eller nåt. Eller bearbeta att Teresia tafsat på mig! :O
Äsch, jag har inget av värde att skriva så jag lägger ner. Adjö!
torsdag 20 november 2008
Trööööött
Just nu är jag ganska frusen, och trött. Speciellt trött faktiskt. Dagen började kl 7, åt frukost och drog till praktiken. Från kl 8.30 till kl 14 bar jag (och Bosse och David) en massa möbler från en lägenhet som skulle rensas. Det känns i kroppen kan jag lova. Vi ska fortsätta imorgon men då är det inte alls lika mycket som ska göras.
Efter praktiken drog jag hem. Vi fikade, sen la jag mig på sängen och råkade somna. Sov en halvtimme kanske, sen åt jag och därefter drog vi till affären och nästan direkt efter det träffade vi David och så småningom Teresia och My och gick ut på en promenad. Klockan var ca 18 när vi gick iväg och ca 21 när jag och Kevin kom hem. Då är det kanske inte så konstigt att jag är frusen, va? 3 timmar i kylan, liksom!
Jag har med andra ord varit ganska aktiv idag. Det är ovanligt!
Imorgon ska jag sova över hos Teresia. Jag längtar oerhört mycket. Det ska bli lika mysigt som vanligt! Jag kommer nog somna väldigt väldigt fort. Jag har mycket energi som behöver återhämtas, då är Teresia den perfekta källan!
Nu måste jag fan sova. Godnatt, era små nötter :D
Efter praktiken drog jag hem. Vi fikade, sen la jag mig på sängen och råkade somna. Sov en halvtimme kanske, sen åt jag och därefter drog vi till affären och nästan direkt efter det träffade vi David och så småningom Teresia och My och gick ut på en promenad. Klockan var ca 18 när vi gick iväg och ca 21 när jag och Kevin kom hem. Då är det kanske inte så konstigt att jag är frusen, va? 3 timmar i kylan, liksom!
Jag har med andra ord varit ganska aktiv idag. Det är ovanligt!
Imorgon ska jag sova över hos Teresia. Jag längtar oerhört mycket. Det ska bli lika mysigt som vanligt! Jag kommer nog somna väldigt väldigt fort. Jag har mycket energi som behöver återhämtas, då är Teresia den perfekta källan!
Nu måste jag fan sova. Godnatt, era små nötter :D
onsdag 19 november 2008
Titel
7.40 var klockan när jag vaknade imorse. Det räknas som sovmorgon för mig... Jag ska till Arbetsförmedlingen kl 10 idag för att gå på det där Jobbgarantiskiten. Det håller på till 15.30. Det är nästan lite ångest över det hela. Jag avskyr det så mycket att jag har ont i magen. Men men, det är väl bara att härda ut antar jag, som allt annat...
Jag, Kevin, Teresia och My var ute och gick i nästan 2 timmar igår kväll. Det var roligt men jag var ganska frusen när vi kom hem (min ena sko läcker och det var blött ute). Jag ska träffa Teresia ikväll igen och det ska bli väldigt väldigt skönt. Förhoppningsvis ska vi bara stanna inne och mysa. Jag skulle garanterat bli sjuk om jag går ut ikväll igen, det är redan på g.
Nu måste jag in och borsta tänderna och tömma tarmen och så ska jag vara lite social innan jag går iväg. Adíos!
Jag, Kevin, Teresia och My var ute och gick i nästan 2 timmar igår kväll. Det var roligt men jag var ganska frusen när vi kom hem (min ena sko läcker och det var blött ute). Jag ska träffa Teresia ikväll igen och det ska bli väldigt väldigt skönt. Förhoppningsvis ska vi bara stanna inne och mysa. Jag skulle garanterat bli sjuk om jag går ut ikväll igen, det är redan på g.
Nu måste jag in och borsta tänderna och tömma tarmen och så ska jag vara lite social innan jag går iväg. Adíos!
måndag 17 november 2008
idag igen
Teresia är bäst bäst bäst bäst! Jag ska nog inte rabbla upp alla bra egenskaper för så fort jag säger att hon är fin så ger hon mig en arg blick och säger emot.
Ojdå, förlåt Teresia, jag råkade visst säga att jag tycker du är fin!
Hennes ögon är väldigt unika och fina, hon har en osbecktouch över sin humor (ett mycket ovanligt syndrom, hahaha) och helt enkelt en grym personlighet som utstrålar både positiv energi, omtänksamhet och en välkomnande känsla (iaf för mig, ni andra kan ju gå och rensa ogräs, mohahahahaha). Hon är smart också! Och bäst av allt, she likes me! Men jag tycker om henne pyttelite mer!
Jag är förresten supertrött trots att klockan bara är barnet... men det blir väl så när man vaknat kl 6 i en hel vecka. Det gör inget att jag vaknade så tidigt i helgen, för jag hade ju Teresia bredvid mig (nu skrev jag nästan samma som hon skrev i sin blogg, men det är så det känns). Det var speciellt skönt i Teresias säng. Det var så härligt att jag går runt och saknar hennes säng och är trött hela dagarna.
Nu ska jag väl vara social med mamma, Kevin och pappa en liten stund innan jag går och lägger mig.
Massa kärlek till Teresia. Godnatt och kram till alla andra ;)
Ojdå, förlåt Teresia, jag råkade visst säga att jag tycker du är fin!
Hennes ögon är väldigt unika och fina, hon har en osbecktouch över sin humor (ett mycket ovanligt syndrom, hahaha) och helt enkelt en grym personlighet som utstrålar både positiv energi, omtänksamhet och en välkomnande känsla (iaf för mig, ni andra kan ju gå och rensa ogräs, mohahahahaha). Hon är smart också! Och bäst av allt, she likes me! Men jag tycker om henne pyttelite mer!
Jag är förresten supertrött trots att klockan bara är barnet... men det blir väl så när man vaknat kl 6 i en hel vecka. Det gör inget att jag vaknade så tidigt i helgen, för jag hade ju Teresia bredvid mig (nu skrev jag nästan samma som hon skrev i sin blogg, men det är så det känns). Det var speciellt skönt i Teresias säng. Det var så härligt att jag går runt och saknar hennes säng och är trött hela dagarna.
Nu ska jag väl vara social med mamma, Kevin och pappa en liten stund innan jag går och lägger mig.
Massa kärlek till Teresia. Godnatt och kram till alla andra ;)
idag
I lördags fick jag ett sms av Teresia där hon frågade om jag ville sova över hos henne. Fan vad glad jag blev då! Det räddade hela dagen (som jag ju trodde skulle bli skittrist). Det var oerhört mysigt, och vi sov bättre i hennes säng trots att den är mindre. Jag längtar redan till nästa gång!
Snart ska jag iväg till Jobbcenter och hämta några papper och sedan ska jag till secondhandbutiken och börja praktik. Jag har ingen aning hur länge jag ska praktisera, varken vilka tider eller hur lång praktiken är. Men det visar sig väl. Det ska nog bli skönt att göra lite mer arbete än att bara sitta och söka jobb (som inte finns, som jag redan nämnt).
Ikväll ska vi förmodligen repa också. Det blir inte mycket tid över. Om jag antar att jag ska praktisera till kl 16 så hinner jag hem och laga mat för att sedan gå till replokalen och vara där mellan kl 18-21 och sedan gå hem och förbereda sig för sängen... Nåja, det blir säkert bra.
Snart ska jag iväg till Jobbcenter och hämta några papper och sedan ska jag till secondhandbutiken och börja praktik. Jag har ingen aning hur länge jag ska praktisera, varken vilka tider eller hur lång praktiken är. Men det visar sig väl. Det ska nog bli skönt att göra lite mer arbete än att bara sitta och söka jobb (som inte finns, som jag redan nämnt).
Ikväll ska vi förmodligen repa också. Det blir inte mycket tid över. Om jag antar att jag ska praktisera till kl 16 så hinner jag hem och laga mat för att sedan gå till replokalen och vara där mellan kl 18-21 och sedan gå hem och förbereda sig för sängen... Nåja, det blir säkert bra.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)