onsdag 8 oktober 2008

Idag

Nu sitter jag och väntar på att pappa ska vakna så att vi kan gå till affären. Sen ska jag börja med gratängen. Idag ska den fanimej bli ännu godare! Och efter maten nån gång ska jag träffa Teresia. Det känns som att det var längesen trots att det var i förrgår vi träffades senast. Men ändå! Får se vad vi hittar på. Ska bli kul att se henne igen :D

Adjö!

Rubriklösa inlägget

Än en gång är jag vaken alldeles för sent - eller egentligen tidigt - inpå dygnet. Men nu är det åtminstone inga särskilda tankar som håller mig vaken. Det beror nog snarare på att jag drack energidryck och åt alldeles för mycket choklad tidigare idag. Det var värt det! Dessutom behöver jag höra några låtar innan jag lägger mig, däribland Protest the Hero - Blindfolds Aside, Children of Bodom - Hatebreeder, Tracy Chapman - Open Arms och några låtar med Lars Winnerbäck.

Imorgon ska jag gå på en promenad strax efter frukost. Då kommer jag igång lite mer, och på eftermiddagen ska jag förhoppningsvis träffa Teresia. Vi har kommit överens om att försöka gå på promenad minst varannan dag. Jag förstod dock inte om hon menade att vi tillsammans ska gå på promenaderna eller om vi mest ska försöka motivera varandra.

Ja, jag är ju en trög kille som inte förstår sånt.

Det kan tyckas lite lustigt med tanke på att jag klagade på dumma, tröga människor häromkvällen. Men till mitt försvar säger jag att det är två skilda saker. Mitt problem att förstå vissa signaler beror snarare på bristande självförtroende än bristande intelligens.

Yeah. Damn straight.

Det blir för övrigt potatisgratäng imorgon igen, men det är så gott, mättande och relativt billigt så det är det fanimej värt. Jag ska testa att göra det lite, men bara lite, annorlunda. Får se om det blir bättre eller sämre.

Spännande.

Egentligen inte.

Mina kalsonger har gått sönder. Måste ha fisit sönder dem, hö hö hö. Jag ska slänga dem, direkt efter att jag testat dem som mössa.

Idag har jag verkligen ätit för mycket socker. Två sena nätter i rad bådar inte gott, men imorgon blir det som sagt promenad och att träffa Teresia. Då kommer jag först ha rört på mig men också fått chansen att slappna av ordentligt, så jag är inte oroad att min dygnsrytm vrids för mycket.

Jag funderar även på att lägga mobilen vid kudden så att jag vaknar när Teresia skickar sms. Då sover jag inte alltför länge och på köpet får jag ett trevligt uppvaknande, istället för att vakna av känslan att urinblåsan är på väg att spricka. Ja, så gör jag. Så Teresia, om du läser detta på morgonen, skicka ett sms ;)

Börjar faktiskt bli lite spänd inför nya bandet. Vi har inte direkt pratat om det, men stilen vi ska spela kommer nog passa bättre än det jag tidigare spelat. Jag känner mig motiverad att lära mig och skapa. Det är fan inte vanligt nuförtiden!

Nåja. Nu blir det väl sängen, tror jag.

tisdag 7 oktober 2008

Tjolahopp

Jag har just spenderat en massa tid på att ändra layouten på min blogg. Det är inget mästerverk... men jag slutade gilla den andra designen helt plötsligt, så jag ville inte ha kvar den och då fick det bli så här istället.

Jag antar att det här var menat som en natt då jag ska sitta vaken ganska länge. Jag kände en begynnande skitnödighet och då är det praktiskt taget omöjligt att somna, vilket fick mig att fastna vid datorn. Skitnödigheten, som jag väljer att kalla det, har dock försvunnit till och från. Ska väl snart gå in och få skiten gjort, så att säga.

Men seriöst. Jag har fastnat i en massa funderingar. Jag avskyr att jag ska minnas exakta tidpunkter så väl. Ibland kommer det till nytta, jag är exempelvis duktig på att minnas folks födelsedagar trots att jag inte känner eller ens bryr mig om vissa av dem. Jag minns nästan alla konserter jag varit på och vilka datum de ägde rum. Det medför också att jag kommer ihåg många negativa saker och exakta datum och, i vissa fall, vilken tid på dygnet.

Jag föddes kl 12.33. Det kommer jag ihåg för att jag såg en klocka just när jag tittade ut från mamma. Nej, skämt åsido. Det är bara jobbigt att minnas så detaljerade saker som klockslag. Det försämrar min chanser att kunna glömma och gå vidare. Jag lätt att fastna i känslan som många av dessa minnen medför, både på gott och ont förstås, men oftast på ont - utan att låta som en pessimist.

Det ligger nog i människans natur att minnas de negativa sakerna bättre. Ganska förståeligt om man tänker efter. Grottmänniskorna satt nog inte och diskuterade "den gamla goda tiden" utan hade snarare fullt upp att minnas var faran lurade någonstans. Två alternativ: björnen attackerade mig och försökte döda mig, jag kanske borde undvika den eller de där röda bären var goda, de ska jag bjuda frugan på - vilket tror ni han minns lättast?

Åter till mig själv. Inte nog med att jag minns exakta tidpunkter. Jag har dessutom lätt för att se samma siffror i andra kombinationer. Sifferkombinationen som stör mig är 10:35. Någon av er kanske vet vad som hände vid det klockslaget... Tyvärr blir jag påmind om det även när jag ser 01:35 och 01:53. Det stör mig.

Mina fisar luktar rutten salami... Mums!

Det är för övrigt också störande.

Nåja. Jag ska väl snart in och tömma tarmen och sen göra ett försök att gotta ner mig i min - enbart bildligt talat - kalla säng. Passande nog sjöng snubben i Protest the Hero just dessa ord: "I'm tired and I'm cold and I want to go to bed, but no one's here to tuck me in..."

Morgondagen, eller rättare sagt senare idag, kommer bli en bättre dag då jag förhoppningsvis slipper dessa minnen och stanken av rutten salami i förmån av lite trevligt umgänge, måhända från sötnäsan Teresia, om hon är tillgänglig och har lusten att träffas, eller nån osbeckare.

Nu ska jag in på toa, därefter har jag öppnat mig tillräckligt idag.

Fan vad bögigt det lät.

Inte för att jag har nåt emot bögar, men ändå liksom. Det lät helt enkelt lite homosexuellt. Att jag dessutom syftar på att jag ska skita gör inte saken desto mindre pervers. Tanken förs genast till skinnklädda machotyskar som leker i nåt som på deras språk heter "ajse", med ett litet sch-ljud framför.

Nej, egentligen fördes inte tanken dit. Inte för mig i alla fall. Jag hade bara lust att skriva så. Tänkte du på det?

Jag är trött och jag misstänker att det var något mer än kamomill i teet jag drack för några timmar sedan. Det är nåt som inte stämmer i hjärnverket, det är en sak som är säker.

Adjö och godafton. Eller kanske passar "auf wiedersehen" bättre.

måndag 6 oktober 2008

Människor...

Vissa människor är ganska smarta, andra är rätt dumma. Det är ganska irriterande med dumma människor, sådana som inte fattar någonting. De förstår inte när man säger saker rakt ut, de förstår inte antydningar, de förstår inte när man ignorerar dem. Sådant stör mig ända in i benmärgen. Det är tillräckligt irriterande när man tycker om en sådan människa men det är ännu värre med människor som man inte tycker om. Problemet brukar ligga i att det är nästintill omöjligt att bli av med dem, för de förstår ju inte att man inte vill ha med dem att göra.

Det värsta är nog när man säger saker rakt ut men när personen i fråga ändå inte vill förstå vad man säger. De vänder och vrider på alla meningar, de skapar egna sanningar. Och jag vet inte varför men jag misstänker att detta är ett drag hos många egocentriska och manipulativa människor, som också gärna försöker ge andra skuldkänslor. De är fast beslutna vid att de har rätt och försöker få andra att tro detsamma. Därför går det sällan in något i deras trånga sinnen när de blir tillsagda saker.

Just det.

Nu har jag fått det sagt också. Känns bra.

söndag 5 oktober 2008

Jaha ja

Det var meningen att jag skulle skriva nåt... Men jag tycks helt plötsligt ha förlorat förmågan att formulera mig. Det känns bara blankt i skallen. Jag känner mig varken glad eller ledsen. Eller kanske både och. Jag vet inte.

Jag försöker - trots att jag brukar misslyckas - att börja träna regelbundet. Grejen är att jag oftast sätter för höga mål på en gång, eller att jag helt enkelt glömmer bort att träna, så därför har jag satt in påminnelse på mobilen för varje dag i två veckor framåt. Om jag bara drar tummen ur arslet och gör det varje kväll så kanske det blir en vana till slut.

Vi får väl se.

Jag undrar vad morgondagen har att erbjuda. Jag ska försöka undvika datorn men det brukar ju gå som det går...

Godnatt

Bas

Häromdan fick jag ett sms av Tobbe. Han vill tydligen att jag ska spela bas i hans band, tillsammans med honom och Jack. Jag spelade tillsammans med dem i Shinda så jag vet att de är duktiga. De ligger på en högre nivå än vad jag gör, vilket egentligen är bra. Då kan jag sätta ett mål: att bli lika duktig som de är. För mig kan det vara en drivande kraft att tävla, om än i det tysta, mot andra.

Tyvärr har jag ingen förstärkare så det känns inte 100% motiverande att öva hemma, i och med att man inte hör hur det egentligen låter. Jag har i och för sig en akustisk gitarr, vars akustik och stränger inte håller måttet enligt mig, men jag antar att den får agera bas.

Jag ska försöka öva varje dag. Jag ska passa på nu när jag ändå är klar med städningen i rummet och i stort sett bara väntar på att Teresia ska sluta jobba så att hon kan komma hit och mysa lite. Det kommer dröja några timmar innan hon är klar så jag har tid till övers. Problemet är dock att jag inte vet vilken låt jag ska ta. Behöver börja med en enkel låt. Funderar på Walls of Jericho - My Last Stand men till den hittar jag ingen tabulatur vilket skulle innebära att jag måste göra allt på gehör. Vet inte om jag är så bra än. Får väl försöka.

fredag 3 oktober 2008

- "Jag vill ha en 'coca'" ... - "Jag tror han vill ha en kaka"

Teresia tjatade på mig och sa att jag borde uppdatera min blogg. Egentligen tjatade hon inte, hon nämnde det i sin blogg. Det är dock lika bra att jag följer mina order, höhö. Nejdå. Jag tyckte själv att det vore på sin plats att uppdatera. Vad jag ska skriva om vet jag dock inte och det är väl även det som hållit mig från att skriva något de senaste dagarna.

Det har inte hänt nåt av värde. Nu ljög jag. Snarare är det väl så att det känns meningslöst att skriva om det kanske... jag vet inte. Jag gillar inte att upprepa mig, att tugga på samma sak, eller hur man ska uttrycka det. Dessutom försöker jag undvika att sitta för mycket vid datorn kvällstid.

Vad har jag gjort då? Jag har träffat Teresia en del. Hon var här igår, bland annat. Det blir bara mysigare och mysigare att umgås med den sötnäsan. Innan hon följde med hit så hade vi tillsammans med David varit på den där jävla rekryteringsbajsifjongen (vackert ord) på Arbetsförmedlingen, vilket inte var fullt lika mysigt som att lata sig i sängen. Tror vi löste korsord också. Eller hon löste, jag såg på. Och passade på att lukta på henne, hö hö hö.

Det lät nästan perverst. Förlåt, det var inte meningen.

Jag har även träffat kusinerna några gånger. Vi har nog mest spelat tror jag... Det är kul när vi vinner men jävligt frustrerande när det går dåligt samt när NHL-spelet till Davids dator hänger sig. Hur som helst, det är alltid trevligt att träffa kusinerna!

Just nu sitter jag här i min ensamhet. Eller nästan - pappa är i vardagsrummet, men jag tror jag inbillar mig att jag är ensam för det är då jag samlar mina tankar bäst. Jag har just druckit två glas Coca-Cola och känner lite ångest över att jag ätit snabbmat två dar i rad och även druckit just för mycket Coca-Cola.

Tidigare idag var jag över till Teresia en liten stund, vilket var härligt även om det var bara en kort stund. Sedan stack jag till farmors lägenhet där släkten skulle träffas för att dela upp lite prylar samt börja rensa. Men nej, vi fick ingenting gjort och det kändes faktiskt irriterande att nästan 3 timmar av mitt liv försvann på att göra ingenting. Jag kunde istället ha varit med Teresia, t.ex. Dessutom var jag "magen-vänder-sig-in-och-ut-hungrig" och eftersom vi tänkte äta kyckling, vilket tar en timme i ugn, blev det snabbmat istället.

Jag förstår inte varför jag får den där jävla ångesten när jag äter onyttig mat som pizza etc. Det beror nog faktiskt inte på mitt utseende, för jag väger typ 82-85 kilo vilket jag trivs med (särskilt efter att ha sett bilder på mig själv från min 65 kg-period då jag var spinkig som en ... vandrande pinne eller nåt). Jag tror inte heller det är av hälsoskäl... Kanske, kanske inte. Jag brukar dock inte bry mig alltför hårt om min egen hälsa.

Det skulle kunna vara av ekonomiska skäl, men jag gissar på följande: tanken på beroende. Jag avskyr att vara beroende av saker. Jag hatar i allmänhet vissa vanor och vissa tankar jag har. Jag försöker bli kvitt dem och det brukar fungera en kort period men sedan återkommer dem. I det här fallet är det väl kanske så enkelt som att man inte borde äta snabbmat, dels för att det är onyttigt dels för att det blir dyrt. Det är en dålig vana, oftast som följd av lathet eller bekvämlighet. Det kan vara där det gnager. Jag vill verkligen inte vara den lata, bekväma typen men jag är det ändå och det stör mig. Lite självdisciplin skulle inte skada, men guess what, jag orkar fan inte bry mig. Jag är störd. Jag kan gå och fucka mig själv i arslet eller nåt. Fan.

Jag trivs inte med min lukt heller. Jag luktar inte gott.

Sockret efter all cola börjar gå ur kroppen tror jag. Jag ska borsta min tänder och få bort eftersmaken. Sen ska jag lägga mig i sängen och tänka på Teresia. Hon är sötast och mysigast och får mig att må bra mitt i bland alla mörka tankar, underliga känslor och... ja, lukter.

Godnatt.