Jippie! Jag är sjuk igen. Den här gången är det magen som tydligen vill bråka med mig. Den vill köra en defragmentering eller nåt sånt. Ofrivillig tarmsköljning. Skitstorma toaletten, o.s.v. Ni fattar nog vad jag menar.
Jag kan inte riktigt äta nånting, det tar emot väldigt mycket. Har hittills bara lyckats få ner en smörgås och vatten. Det är inte så roligt. Fast jag antar att jag ska vara glad att det inte är matförgiftning, det är 100 ggr värre än magsjuka eller vad det nu är jag har.
Nu orkar jag faktiskt inte skriva mer. Blä
måndag 16 februari 2009
onsdag 11 februari 2009
Tredje gången idag...
Jag har blivit slarvig med mitt rum på senaste tiden. Det blir stökigt sekunden efter jag plockat bort och storstädat hela rummet. Blir lite irriterad på mig själv.
Det var trevligt att träffa Malin idag. Vi åt, gick på stan, drack te hemma hos mig och pratade ganska länge. Kul att skvallra lite, höhö. Och vi båda förundrades över faktumet att vi snart känt varandra i fem år. Jag personligen har aldrig känt någon utanför min släkt så länge. Lite coolt.
Nåja, jag ska skriva lite mer på min berättelse. Men absolut senast kl 23 ska jag ligga i sängen. Får se hur det går... godnatt.
Det var trevligt att träffa Malin idag. Vi åt, gick på stan, drack te hemma hos mig och pratade ganska länge. Kul att skvallra lite, höhö. Och vi båda förundrades över faktumet att vi snart känt varandra i fem år. Jag personligen har aldrig känt någon utanför min släkt så länge. Lite coolt.
Nåja, jag ska skriva lite mer på min berättelse. Men absolut senast kl 23 ska jag ligga i sängen. Får se hur det går... godnatt.
För hon är sötast i världen
Tredje inlägget inom loppet av 12 timmar. Måste vara rekord.
Jag satt just och kollade på bilder på Teresia och fick en sån där känsla att jag vill krama henne jättehårt och bara hålla om henne så länge jag orkar. Hon är så underbar, och ibland vill jag att hon ska vara liten, så liten att jag kan stoppa ner henne i fickan och bära med henne överallt, bara för att kunna lyfta och titta på henne emellanåt. En Teresia-kopia i fickformat. Men bäst är förstås originalet för henne kan jag pussa på utan att hon går sönder.
Helt otroligt att hon har varit min i lite mer än tre månader. I somras kunde jag aldrig föreställa mig att hon en dag skulle vilja ha mig. Jag brukar hata att ha fel, men inte i det här fallet. Underbart!
Det var nog bara det jag ville skriva. Adjö!
Jag satt just och kollade på bilder på Teresia och fick en sån där känsla att jag vill krama henne jättehårt och bara hålla om henne så länge jag orkar. Hon är så underbar, och ibland vill jag att hon ska vara liten, så liten att jag kan stoppa ner henne i fickan och bära med henne överallt, bara för att kunna lyfta och titta på henne emellanåt. En Teresia-kopia i fickformat. Men bäst är förstås originalet för henne kan jag pussa på utan att hon går sönder.
Helt otroligt att hon har varit min i lite mer än tre månader. I somras kunde jag aldrig föreställa mig att hon en dag skulle vilja ha mig. Jag brukar hata att ha fel, men inte i det här fallet. Underbart!
Det var nog bara det jag ville skriva. Adjö!
im' raely tirde
Rubriken betyder "jag är trött". Jag satt visst uppe till kl 2 inatt. Det är ovanligt sent för mig nuförtiden, ändå vaknade jag som vanligt vid kl 6 och halvsov fram till kl 8. Nåja, det som höll mig vaken var att jag satt och skrev. Fixade ihop nästan en hel sida, så det var värt'et.
Idag har jag två saker att göra: ska träffa Malin och jag ska fixa mitt CV och söka ett jobb med det förutsatt att det blir bra. Eller ja, jag får väl se till att det blir bra! Men jag sitter och fundrar... tror nästan jag skriver ett bättre CV hemma än på Jobbcenter så jag struntar nog i att gå dit idag. Ska bara skicka ett mail till Cindy.
Nåväl... nu ska jag äta frukost sen ska jag läsa en stund innan jag börjar med det förbaskade CV:t.
Idag har jag två saker att göra: ska träffa Malin och jag ska fixa mitt CV och söka ett jobb med det förutsatt att det blir bra. Eller ja, jag får väl se till att det blir bra! Men jag sitter och fundrar... tror nästan jag skriver ett bättre CV hemma än på Jobbcenter så jag struntar nog i att gå dit idag. Ska bara skicka ett mail till Cindy.
Nåväl... nu ska jag äta frukost sen ska jag läsa en stund innan jag börjar med det förbaskade CV:t.
tisdag 10 februari 2009
Uppdatering
Jahaja, har väl egentligen inte hänt så jättemycket den senaste tiden. Har träffat Teresia som vanligt, och det är lika underbart varje gång. Vi firade 3 månader i lördags. Vi gjorde inget särskilt men det var mysigt ändå. Tiden har gått väldigt fort. Det känns dock som att vi känner varandra väldigt väl med tanke på den korta tiden. Bra känns det i alla fall!
I söndags var jag, Anders, David och Linda till Stockholm och såg på hockeymatchen mellan Sverige - Finland. Skönt att Tre Kronor vann! Sedan dess har jag dessutom fått stor lust att se ännu fler matcher live. Drömmen vore förstås att se Sverige möta Kanada i en OS-final.
Jag har varit ganska kreativ de senaste dagarna. Skrev faktiskt en kort novell igår. Den var ganska seriös till en början men sedan spårade det ur ordentligt. Jag skrev något åtminstone. Nu har jag också lånat Sagan om de två tornen. När jag läser sådana böcker så märker jag hur många ord jag egentligen kan men som jag sällan använder när jag själv skriver. Så jag antar att det bästa vore att läsa något hela tiden så att de "svåra" orden är mer aktiva i minnet, eller hur man ska uttrycka sig.
Jalapeño - on a steek! Det är farligt att kolla på Jeff Dunham när man är trött. Man kan få skrattanfall.
Nu ska jag kolla lite mer på Jeff Dunham, sedan ska jag antingen skriva nån liten novell eller läsa. Får se vilket det blir.
I söndags var jag, Anders, David och Linda till Stockholm och såg på hockeymatchen mellan Sverige - Finland. Skönt att Tre Kronor vann! Sedan dess har jag dessutom fått stor lust att se ännu fler matcher live. Drömmen vore förstås att se Sverige möta Kanada i en OS-final.
Jag har varit ganska kreativ de senaste dagarna. Skrev faktiskt en kort novell igår. Den var ganska seriös till en början men sedan spårade det ur ordentligt. Jag skrev något åtminstone. Nu har jag också lånat Sagan om de två tornen. När jag läser sådana böcker så märker jag hur många ord jag egentligen kan men som jag sällan använder när jag själv skriver. Så jag antar att det bästa vore att läsa något hela tiden så att de "svåra" orden är mer aktiva i minnet, eller hur man ska uttrycka sig.
Jalapeño - on a steek! Det är farligt att kolla på Jeff Dunham när man är trött. Man kan få skrattanfall.
Nu ska jag kolla lite mer på Jeff Dunham, sedan ska jag antingen skriva nån liten novell eller läsa. Får se vilket det blir.
tisdag 3 februari 2009
Jag känner en gnutta morgonångest. Jag vill bara sova med Teresia vid min sida, men hon jobbar och jag ska till Jobbcenter och Arbetsförmedlingen.
Jag är trött.
Och omotiverad.
Jag vill inte lämna mitt rum just nu, jag vill sitta här och drunkna i min självömkan några timmar. Ibland måste man få ha en deppdag. Följande dag brukar kännas mycket roligare då.
Dessutom börjar jag bli sjuk igen. Jag förstår inte vad som hänt med mitt immunförsvar. Jag ska nog äta mer frukt, tror jag. Det är gott och jag kan intala mig själv att det hjälper.
Jag vaknade 5.30. Idag är jag trött.
Jag är trött.
Och omotiverad.
Jag vill inte lämna mitt rum just nu, jag vill sitta här och drunkna i min självömkan några timmar. Ibland måste man få ha en deppdag. Följande dag brukar kännas mycket roligare då.
Dessutom börjar jag bli sjuk igen. Jag förstår inte vad som hänt med mitt immunförsvar. Jag ska nog äta mer frukt, tror jag. Det är gott och jag kan intala mig själv att det hjälper.
Jag vaknade 5.30. Idag är jag trött.
måndag 2 februari 2009
Släktträff, typ
I helgen träffade jag många släktingar. Först familjen i Värmland, sedan mormor, morbröder och kusiner i Ludvika. Det var dop - min morbror Daniel och hans son Liam (min kusin) var de som döptes. Det var kul att träffa (nästan) alla släktingar på mammas sida. Jag sov över hos morbror Rickard och hans tjej Sofia. Då fick jag träffa kusin Joline också. Sötare unge får man verkligen leta efter. Asgullig. Kusin Liam var förstås också söt, han är världens lugnaste. Han låter inte ens nånting när han gråter, stackar'n. Jag träffade även mormor, en till morbror och en till kusin, men det var definitivt roligast att träffa Daniel och Rickard. Daniel hade jag inte sett på närmare 10 år och Rickard har jag inte heller träffat ordentligt på några år. Vi satt i några timmar och pratade gamla minnen och sånt man gör när man inte har setts på länge.
Vi ska försöka ordna en riktig släktträff i Ludvika i sommar. Teresia ska kanske med dit nån gång innan dess, då får hon träffa Rickard och hans familj, kanske några andra av mina morbröder också. Och på tal om Teresia så ska hon komma hit snart. Lovely! Jag har lovat henne ryggmassage, så det ska jag ge henne. Annars vet jag inte vad vi ska hitta på riktigt, men trevligt lär det bli!
Förresten så har Teresias pappa lyckats fixa min dator som kraschade för över ett år sen. Nu har jag en snabbare dator med mer utrymme och dessutom har jag Photoshop och Officepaketet. Det känns mycket bra, jag uppskattar verkligen att han tog sig tid att fixa datorn.
Lucas är för härlig ibland. När jag och Mamma satt i köket kom Lucas in och sa helt plötsligt "Du är så himla snygg, Robin!". Och en annan gång, när mamma satt på golvet kom Lucas och började pussa henne på kinden. Det var tydligen riktigt blöta pussar för mamma sa åt honom att sluta slicka på henne, men då svarade han "Men du är ju så sööööt!" Han är förresten jävligt smart, och väl medveten om att han är smart, så ibland ser han liksom ned på folk som om de är dumma och tröga. Så skön stil av en 4-åring att dissa vuxna. Hans ordförråd är faktiskt bättre än hans pappa... tro det eller ej, men Lucas får ibland förklara vissa ord som Johnny inte känner till.
Nåja, slutsnackat för idag. Teresia är här nu. Adjö!
Vi ska försöka ordna en riktig släktträff i Ludvika i sommar. Teresia ska kanske med dit nån gång innan dess, då får hon träffa Rickard och hans familj, kanske några andra av mina morbröder också. Och på tal om Teresia så ska hon komma hit snart. Lovely! Jag har lovat henne ryggmassage, så det ska jag ge henne. Annars vet jag inte vad vi ska hitta på riktigt, men trevligt lär det bli!
Förresten så har Teresias pappa lyckats fixa min dator som kraschade för över ett år sen. Nu har jag en snabbare dator med mer utrymme och dessutom har jag Photoshop och Officepaketet. Det känns mycket bra, jag uppskattar verkligen att han tog sig tid att fixa datorn.
Lucas är för härlig ibland. När jag och Mamma satt i köket kom Lucas in och sa helt plötsligt "Du är så himla snygg, Robin!". Och en annan gång, när mamma satt på golvet kom Lucas och började pussa henne på kinden. Det var tydligen riktigt blöta pussar för mamma sa åt honom att sluta slicka på henne, men då svarade han "Men du är ju så sööööt!" Han är förresten jävligt smart, och väl medveten om att han är smart, så ibland ser han liksom ned på folk som om de är dumma och tröga. Så skön stil av en 4-åring att dissa vuxna. Hans ordförråd är faktiskt bättre än hans pappa... tro det eller ej, men Lucas får ibland förklara vissa ord som Johnny inte känner till.
Nåja, slutsnackat för idag. Teresia är här nu. Adjö!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)