Jahaja, ännu ett par meningslösa timmar på Jobbcenter är nu avverkade. Jag har just ätit lite mellanmål och väntar nu på Teresia som slutar om ungefär en timme. Vi ska nog gå hem till henne på en gång, tror jag, jag ska hjälpa henne att montera kameran som hon köpte igår. Och jag är sugen på att spela the Sims!
Ikväll ska måste jag packa lite kläder, ty imorgon far jag till Värmeland! Jag är inte säker på när jag ska åka, men det blir nog tidigt på eftermiddagen. Jag saknar Lucas. Han är så grym! Ibland när nån gör illa sig eller nåt annat "dåligt" händer nån annan så får han världens ondskefullaste skratt, haha. I hans fall så är nog verkligen skadeglädje den sanna glädjen.
Har jag nämnt att jag älskar Between the Buried and Me - White Walls? Tänkte väl det. På tal om annat, alltså. Protest the Hero är ganska bra också.
Nu ska jag lägga mig i sängen och slöa lite grann. Adjö!
onsdag 28 januari 2009
tisdag 27 januari 2009
Veckans mål avklarat!
Två inlägg på samma dag? Kors i golvet!
Jag hade ju som veckans mål att fixa praktikplats på en förskola. Idag fick jag utan några ansträngningar tag på enhetschefens e-mailadress så jag skickade ett mail till henne. Senare ringde hon upp och hon sa att det "inte ska vara några problem" att fixa en praktikplats. Jag ska komma ner dit någon dag och prata, men vilken dag vet jag inte ännu. Hon ska höra av sig. Nåväl, jag antar att jag klarade mitt lilla mål. Känns bra. Nästa mål blir väl att göra ett gott intryck på praktiken också. Vem vet, jag kan kanske komma tillbaka när jag utbildat mig?
Förresten så har jag nästan blivit lite religiös. Tro't eller ej. Men jag tror verkligen på någon god kraft bortom allt. Inte nödvändigtvis en gud med vitt skägg och sådär men ändå. Och det spelar ingen roll om den goda kraften sitter någonstans i mitt undermedvetna, för om det hjälper mig så är det något bra ändå. Det har hjälpt många gånger. Och sen om jag tror på bibeln och alla sakrament och sånt, det är en annan sak... den är föråldrad.
Nåja, nu ska jag följa med David till BigInn. Adjöken fröken!
Jag hade ju som veckans mål att fixa praktikplats på en förskola. Idag fick jag utan några ansträngningar tag på enhetschefens e-mailadress så jag skickade ett mail till henne. Senare ringde hon upp och hon sa att det "inte ska vara några problem" att fixa en praktikplats. Jag ska komma ner dit någon dag och prata, men vilken dag vet jag inte ännu. Hon ska höra av sig. Nåväl, jag antar att jag klarade mitt lilla mål. Känns bra. Nästa mål blir väl att göra ett gott intryck på praktiken också. Vem vet, jag kan kanske komma tillbaka när jag utbildat mig?
Förresten så har jag nästan blivit lite religiös. Tro't eller ej. Men jag tror verkligen på någon god kraft bortom allt. Inte nödvändigtvis en gud med vitt skägg och sådär men ändå. Och det spelar ingen roll om den goda kraften sitter någonstans i mitt undermedvetna, för om det hjälper mig så är det något bra ändå. Det har hjälpt många gånger. Och sen om jag tror på bibeln och alla sakrament och sånt, det är en annan sak... den är föråldrad.
Nåja, nu ska jag följa med David till BigInn. Adjöken fröken!
27 januari 2009
Ska snart till Jobbcenter och häcka ett tag. Fick ett samtal från Cindy igår, hon sa att vi skulle prata igenom lite saker idag så jag antar att mitt mål (som jag skrev om igår) kom ganska lägligt. Då har jag nåt att säga istället för "jag vet inte".
Idag är jag sugen på potatisgratäng så det ska jag nog laga. Potatisgratäng och fläskfilé. Mums!
Nu måste jag göra mig i ordning. Adjö!
Idag är jag sugen på potatisgratäng så det ska jag nog laga. Potatisgratäng och fläskfilé. Mums!
Nu måste jag göra mig i ordning. Adjö!
måndag 26 januari 2009
26 januari 2009
Trots att jag haft huvudvärk till och från hela dan så har jag haft det ganska bra idag. Jag har varit med Teresia sen kl 12. Hon bjöd bland annat på fika på Nya Konditoriet. Det var gott! Och imorgon ska vi ut och testa den nya kameran som hon ska köpa. Det ska bli kul. Jag ska passa på att ta några bilder med min kamera också. Det är förstås ingen systemkamera men den funkar bra som hobbykamera ändå.
Just nu är jag irriterad över att datorn inte kan läsa mitt memorystick från telefon. Det går inte ens att installera nya drivrutiner från skiva. Jävla skitdator. Jag ska verkligen spara ihop till en vettig jävla dator innan jag blir vansinnig. Jag är trött på långsamma datorer, datorer med virus, datorer med oäkta programvara och datorer som överhuvudtaget krånglar för minsta lilla. Det är irriterande.
På torsdag ska jag åka till Värmland. Då får jag träffa min mor och mina syskon, och på fredag ska vi till Ludvika och hälsa på mina morbröder + mormor och några nya små kusiner (varav en ska döpas på lördagen varför vi åker dit). Ska bli kul, jag har inte träffat mina morbröder på jättelänge och jag har inte hunnit träffa de två nya kusinerna än. De är bara några månader gamla.
Förresten, det har snart redan gått en månad på det nya året. Tiden går nästan för fort... Jag är en rätt trögstartad typ och när jag sätter upp nya personliga mål tar det därför lång tid innan nånting händer, och när man får ytterst litet gjort under en lång tid så tar motivationen stryk. Jag har varit arbetslös i snart åtta månader och tyvärr har nog min hjärna stämplat sig själv med den identiteten. Den är van vid det. Den är inte nöjd med det, men den är fan van vid det. Och det är då man behöver göra nåt åt saken. Arbetsförmedlingen kan förresten dra åt helvete, de förmedlar fanimej inga jobb. Jag tänker hur som helst inte gå på socbidrag/aktivitetstöd hela mitt liv. Därför har jag som mål att den här veckan höra efter praktikplats på en förskola. Om jag inte får där jag söker först, ska jag testa med en ny förskola nästa vecka. När jag väl får en plats så kan jag känna efter om det är nåt jag kan tänkas jobba med. I så fall söker jag till Örebro Universitet och börjar till hösten. Med mina betyg kommer jag nog in relativt lätt. Efter 3,5 års studier har jag en hög utbildning samtidigt som många går i pension, och eftersom jag tillhör det manlig könet så har jag möjligen lite större chans att få jobb på en förskola eftersom det är ganska få manliga förskolelärare.
Det blir nog bra i alla fall. Man måste hoppas på det. När man slutar tro på det positiva så ställer man automatiskt in sig på att det går åt helvete - och då går det åt helvete.
Nu behöver jag sova känner jag. Samarbetet mellan hjärnkontoret och övriga kroppen går inte riktigt bra. Hoppas jag slipper huvudvärken imorgon, annars kommer jag förmodligen vara trött och därmed ganska lättirriterad. Nåja, det visar sig. Godnatt!
Just nu är jag irriterad över att datorn inte kan läsa mitt memorystick från telefon. Det går inte ens att installera nya drivrutiner från skiva. Jävla skitdator. Jag ska verkligen spara ihop till en vettig jävla dator innan jag blir vansinnig. Jag är trött på långsamma datorer, datorer med virus, datorer med oäkta programvara och datorer som överhuvudtaget krånglar för minsta lilla. Det är irriterande.
På torsdag ska jag åka till Värmland. Då får jag träffa min mor och mina syskon, och på fredag ska vi till Ludvika och hälsa på mina morbröder + mormor och några nya små kusiner (varav en ska döpas på lördagen varför vi åker dit). Ska bli kul, jag har inte träffat mina morbröder på jättelänge och jag har inte hunnit träffa de två nya kusinerna än. De är bara några månader gamla.
Förresten, det har snart redan gått en månad på det nya året. Tiden går nästan för fort... Jag är en rätt trögstartad typ och när jag sätter upp nya personliga mål tar det därför lång tid innan nånting händer, och när man får ytterst litet gjort under en lång tid så tar motivationen stryk. Jag har varit arbetslös i snart åtta månader och tyvärr har nog min hjärna stämplat sig själv med den identiteten. Den är van vid det. Den är inte nöjd med det, men den är fan van vid det. Och det är då man behöver göra nåt åt saken. Arbetsförmedlingen kan förresten dra åt helvete, de förmedlar fanimej inga jobb. Jag tänker hur som helst inte gå på socbidrag/aktivitetstöd hela mitt liv. Därför har jag som mål att den här veckan höra efter praktikplats på en förskola. Om jag inte får där jag söker först, ska jag testa med en ny förskola nästa vecka. När jag väl får en plats så kan jag känna efter om det är nåt jag kan tänkas jobba med. I så fall söker jag till Örebro Universitet och börjar till hösten. Med mina betyg kommer jag nog in relativt lätt. Efter 3,5 års studier har jag en hög utbildning samtidigt som många går i pension, och eftersom jag tillhör det manlig könet så har jag möjligen lite större chans att få jobb på en förskola eftersom det är ganska få manliga förskolelärare.
Det blir nog bra i alla fall. Man måste hoppas på det. När man slutar tro på det positiva så ställer man automatiskt in sig på att det går åt helvete - och då går det åt helvete.
Nu behöver jag sova känner jag. Samarbetet mellan hjärnkontoret och övriga kroppen går inte riktigt bra. Hoppas jag slipper huvudvärken imorgon, annars kommer jag förmodligen vara trött och därmed ganska lättirriterad. Nåja, det visar sig. Godnatt!
lördag 24 januari 2009
24 januari
Idag skulle farmor ha fyllt år... Jag har tänkt väldigt mycket på henne och idag gick jag till graven för första gången sedan stenen blev klar. Det kändes tungt att se farmor och farfars namn där, men jag försöker i alla fall vara glad för deras skull. De behöver aldrig mer lida eller kämpa mot någon sjukdom. Men det är ändå svårt att vara glad när man vill krama någon som inte längre lever. Jag antar dock att det var bra att jag gick till graven... bättre det än att hålla allt inom sig. Men tungt känns det hur som helst.
Nåja... Nu ska jag försöka tänka på nåt annat en stund.
Nåja... Nu ska jag försöka tänka på nåt annat en stund.
torsdag 22 januari 2009
Bra!
Det blev som jag trodde, och hoppades, förstås: dagen blev bra. Jag fick vila ut mig imorse, behövde inte springa iväg på en gång. Jag låg och jäste ett bra tag i sängen, lyssnade på musik. Gick sedan till Teresia. Det var väldigt mysigt. Vi skrattade ovanligt mycket, tror jag. Vi skrattar alltid när vi ses men idag blev det extra mycket, vilket förstås är extra kul. Efter att jag ätit med pappa träffades jag, Anders, David och Linda och såg på Blood Diamond. Den var riktigt bra tycker jag. Den hade verkligen ett bra budskap.
Och jag måste säga att det var jävligt gott med mannagrynsgröt. Mums! Snart ska jag nog sätta mig vid TV:n en stund. Och imorgon blir det frukost hos Teresia igen. Det ser jag fram emot. Godnatt!
Och jag måste säga att det var jävligt gott med mannagrynsgröt. Mums! Snart ska jag nog sätta mig vid TV:n en stund. Och imorgon blir det frukost hos Teresia igen. Det ser jag fram emot. Godnatt!
onsdag 21 januari 2009
Fisar och morgondagen
För den som känner sig intresserad kan jag nämna att jag nyss släppte en illaluktande fis. Den var diskret till ljudet - jag tror inte ens den eftergav några kännbara vibrationer - men dödlig till lukten var den. Den hade en framhävd touch av inre tarm inlindat i en filt av ruttna ägg och sur mjölk, resultatet blev en mycket frän odör som etsade sig fast i näshårsdjungeln.
Kiss-o-bajs-humor med ett fint, nästan lite vin-/matrecensent-språk.
Jag aldrig påstått att jag inte är barnslig.
Nu ska jag vara lite seriös. Jag tror morgondagen kommer bli härlig. För det första så ska jag inte till Jobbcenter, det blev inställt då, och jag ska passa på att sova ut. Ska absolut inte lämna sängen innan kl 8.30, enda undantag är då hunger, törst och kroppsliga behov måste tillfredställas. Sedan ska jag hem till Teresia och äta frukost och mysa med henne. Därefter går jag hem och äter med pappa som vanligt, tror jag i alla fall, för att sedan gå hem till David och träffa honom och de två andra kusinerna Anders och Linda. Vi ska ha filmkväll. Det kommer nog bli trevligt att vi fyra umgås själva för en gång skull, utan alkohol och sånt. När jag är klar därborta kan jag gå och lägga mig, medveten om att fredagen inte heller kräver så mycket ansträngningar. Det ser jag fram emot.
Nu ska jag duscha och sedan sova. Godnatt.
Snart måste jag släppa mig igen. Bådar inte gott...
Kiss-o-bajs-humor med ett fint, nästan lite vin-/matrecensent-språk.
Jag aldrig påstått att jag inte är barnslig.
Nu ska jag vara lite seriös. Jag tror morgondagen kommer bli härlig. För det första så ska jag inte till Jobbcenter, det blev inställt då, och jag ska passa på att sova ut. Ska absolut inte lämna sängen innan kl 8.30, enda undantag är då hunger, törst och kroppsliga behov måste tillfredställas. Sedan ska jag hem till Teresia och äta frukost och mysa med henne. Därefter går jag hem och äter med pappa som vanligt, tror jag i alla fall, för att sedan gå hem till David och träffa honom och de två andra kusinerna Anders och Linda. Vi ska ha filmkväll. Det kommer nog bli trevligt att vi fyra umgås själva för en gång skull, utan alkohol och sånt. När jag är klar därborta kan jag gå och lägga mig, medveten om att fredagen inte heller kräver så mycket ansträngningar. Det ser jag fram emot.
Nu ska jag duscha och sedan sova. Godnatt.
Snart måste jag släppa mig igen. Bådar inte gott...
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)