Nu tänker jag vara tråkig och lägga upp en ny lista på låtar jag gillar, den här gången topp tio:
1. Between the Buried and Me - Selkies: The Endless Obsession
2. Protest the Hero - Blindfolds Aside
3. Between the Buried and Me - White Walls (den kommer alltid vara med, mohaha)
4. Between the Buried and Me - Informal Gluttony
5. Lars Winnerbäck - Timglas
6. Protest the Hero - She Who Mars the Skin of Gods
7. Kiss - Detroit Rock City
8. Lars Winnerbäck - Kom Änglar
9. In Flames - My Sweet Shadow
10. The Calling - Wherever You Will Go
Det var tråkigt. Jag har egentligen fler låtar jag tycker om väldigt mycket just nu, men jag orkar inte skriva upp fler. Det var tillräckligt jobbigt att rangordna 10 stycken.
tisdag 30 september 2008
Hej
Jag har varit ganska social idag, känns det som. Träffade först Johan och åt en pizza och snackade lite: Sedan träffade jag Teresia, vi hyrde The Pacifier. Den är faktiskt rätt kul. Hon kittlade mig som vanligt, den ... den ... den kittlaren! Jag vågar inte kalla henne lilla kittlaren. Då kittlar hon mig mer. Hur som helst, efter det så drog jag och Anders till replokalen en stund. Men det gick ganska segt så vi gav upp efter en timme.
Nu är jag hemma, sitter vid datorn och väntar på att Family Guy ska börja. Jaha. Jag hann inte ens skriva den meningen innan jag såg att det är fotboll istället... Som ni kanske minns så var det med på min lista över irriterande saker. Nåja. I'm untouchable. Eller inte, men jag ska åtminstone inte låta mig störas av det.
"...You're the only one I need
I'm tired and I'm cold
And I want to go to bed
but there's no one here to tuck me in..."
Det här kommer låta sjukt, men jag kände just för att springa ut naken. Dessutom vill jag knuffa ner nån i en vattenpöl. Kanske kan knuffa ned någon i en lövhög, det är lite vänligare :D Kanske Teresia? Som en hämnd för att hon kittlas. Mohahahahaha. Men då slår hon mig istället. Jag ska nog låta bli.
Nu är jag hemma, sitter vid datorn och väntar på att Family Guy ska börja. Jaha. Jag hann inte ens skriva den meningen innan jag såg att det är fotboll istället... Som ni kanske minns så var det med på min lista över irriterande saker. Nåja. I'm untouchable. Eller inte, men jag ska åtminstone inte låta mig störas av det.
"...You're the only one I need
I'm tired and I'm cold
And I want to go to bed
but there's no one here to tuck me in..."
Det här kommer låta sjukt, men jag kände just för att springa ut naken. Dessutom vill jag knuffa ner nån i en vattenpöl. Kanske kan knuffa ned någon i en lövhög, det är lite vänligare :D Kanske Teresia? Som en hämnd för att hon kittlas. Mohahahahaha. Men då slår hon mig istället. Jag ska nog låta bli.
måndag 29 september 2008
Den 3 mars 2018
Då händer förmodligen nåt särskilt. Men vad, det vet jag inte.
Jag förstår inte varför det ska vara så jävla svårt att komma på en vanlig jävla rubrik.
Klockan är bara 22:27 men jag är redan trött... Jag har egentligen inte så mycket att skriva, det råkar bara vara så att jag gillar att skriva lite innan jag går och lägger mig. Det är skönt att rensa ur hjärnkontoret innan man somnar - det är tillräckligt stökigt därinne ändå.
Teresia och jag har träffats ganska mycket. Vi lånade ett par barnfilmer från biblioteket, men givetvis fungerade dem inte. VHS suger verkligen. Vi kollade istället på Ice Age på DVD:n istället. Den filmen är ganska bra. Jag gillar animerat.
Imorgon ska jag laga potatisgratäng för andra gången i mitt liv. Får se om det blir lika bra som sist, eller om det till och med blir bättre. Jag tänker inte låta det bli sämre i alla fall. Potatisgratäng är väldigt bra. Förutom att det är min favoriträtt så är den inte särskilt dyr men jäkligt mättande.
Nätterna känns så ensamma när man haft sällskap hela dagen... Nåja. Det är väl en bra saknad, antar jag.
Nu ska jag lägga mig och vänta på att Scrubs börjar. Godafton.
Jag förstår inte varför det ska vara så jävla svårt att komma på en vanlig jävla rubrik.
Klockan är bara 22:27 men jag är redan trött... Jag har egentligen inte så mycket att skriva, det råkar bara vara så att jag gillar att skriva lite innan jag går och lägger mig. Det är skönt att rensa ur hjärnkontoret innan man somnar - det är tillräckligt stökigt därinne ändå.
Teresia och jag har träffats ganska mycket. Vi lånade ett par barnfilmer från biblioteket, men givetvis fungerade dem inte. VHS suger verkligen. Vi kollade istället på Ice Age på DVD:n istället. Den filmen är ganska bra. Jag gillar animerat.
Imorgon ska jag laga potatisgratäng för andra gången i mitt liv. Får se om det blir lika bra som sist, eller om det till och med blir bättre. Jag tänker inte låta det bli sämre i alla fall. Potatisgratäng är väldigt bra. Förutom att det är min favoriträtt så är den inte särskilt dyr men jäkligt mättande.
Nätterna känns så ensamma när man haft sällskap hela dagen... Nåja. Det är väl en bra saknad, antar jag.
Nu ska jag lägga mig och vänta på att Scrubs börjar. Godafton.
söndag 28 september 2008
Söndagar
Det brukar vara dagar fyllda av tristess och nästan en känsla av hopplöshet, men inte idag. Jag somnade med en bra känsla i kroppen, jag drömde något härligt och när jag vaknade så kände jag mig mer utvilad en nånsin och dessutom sitter den braiga känslan från drömmen kvar än.
Nu ska jag ta ett bad. Jag tycker egentligen inte det är så hygieniskt att bada, men det är avslappnande, och man kan alltid duscha efteråt. Sedan får vi se vad dagen har att erbjuda. Nåväl.
Nu ska jag ta ett bad. Jag tycker egentligen inte det är så hygieniskt att bada, men det är avslappnande, och man kan alltid duscha efteråt. Sedan får vi se vad dagen har att erbjuda. Nåväl.
lördag 27 september 2008
Well
Teresia kom över en stund på eftermiddagen. Vi busade lite grann och det var lika trevligt som vanligt. En mysig tös som gör mig glad, det där. Känns bra mitt i höstmörkret som väntar varje kväll. Japp, det känns bra att sakna henne - men ändå inte, såklart. Kan vara lite svårt att förklara hur jag menar, men det är på ett bra sätt.
Lampan bakom mig lyser med sitt orangea sken och inger en viss stämning. Dels är det en kontrast till mörkret vilket givetvis är något positivt. Dels är det också en väldigt "höstig" känsla med den, som inte känns fullt lika positivt, men det är så det ska vara. Och när saker stämmer överens ska man vara glad för det.
Det är sådant som kan göra hösten till en härlig årstid. När det börjar regna ute vill jag ha mer mysbelysning, en Teresia bredvid mig och en bra film på TV.
Lampan bakom mig lyser med sitt orangea sken och inger en viss stämning. Dels är det en kontrast till mörkret vilket givetvis är något positivt. Dels är det också en väldigt "höstig" känsla med den, som inte känns fullt lika positivt, men det är så det ska vara. Och när saker stämmer överens ska man vara glad för det.
Det är sådant som kan göra hösten till en härlig årstid. När det börjar regna ute vill jag ha mer mysbelysning, en Teresia bredvid mig och en bra film på TV.
En lista
Snodde denna lista av en på Bilddagboken. Den stämmer ju ganska väl.
10 bevis på att du är kär
1. Du känner dig avundsjuk när du ser personen med någon annan
2. Du kan läsa sms från personen om och om igen
3. Du känner dig ibland lite osäker när du är med honom/henne
4. Bara av att höra hans/hennes namn ler du
5. Du kan sakna personen fast ni precis har träffats
6. Du börjar lyssna på låtar som påminner om personen
7. När ni är med massa andra, fokuserar du bara på den personen
8. Du älskar att känna personens lukt
9. Du ler för dig själv när du tänker på honom/henne
10. Medan du läste detta, var det bara en person du tänkte på
10 bevis på att du är kär
1. Du känner dig avundsjuk när du ser personen med någon annan
2. Du kan läsa sms från personen om och om igen
3. Du känner dig ibland lite osäker när du är med honom/henne
4. Bara av att höra hans/hennes namn ler du
5. Du kan sakna personen fast ni precis har träffats
6. Du börjar lyssna på låtar som påminner om personen
7. När ni är med massa andra, fokuserar du bara på den personen
8. Du älskar att känna personens lukt
9. Du ler för dig själv när du tänker på honom/henne
10. Medan du läste detta, var det bara en person du tänkte på
fredag 26 september 2008
Socker!
I dag har jag hunnit med - i mina mått mätt - ganska mycket.
Nej, det har jag inte alls. Det är ganska lite egentligen.
Jag och pappa gick upp på stan nånstans mellan kl 13-14, sedan satt jag vid datorn en stund för att sedan gå hem till Teresia. Det var bara lite mer än en och en hakv timme men hellre det än ingenting alls. Stack hem, åt mat, drog till replokalen där det gick ganska dåligt. Vi var sega allihop. Linda följde med mig hem. Vi åt munkar, kakor och drack lite Coca-Cola samt kollade på Simpsons och Family Guy. Det är ju trots allt fredag.
Imorgon ska jag röra lite mer på mig, tror jag. Ska försöka. Försöka duger ju, även om man inte lyckas. Så förmodligen kommer jag vara stillasittande ganska mycket ändå, men då har jag åtminstone försökt försöka, vilket ju duger. I vilket fall som helst behöver jag inte vara missnöjd, för jag försökte.
Är det någon som hänger med i mitt resonemang? Nej, inte jag heller.
Nu ska jag borsta tänderna och hoppas att det allra sista av sockerruset lägger sig så att jag kan slappna av och sedan sova. Ska sms:a lite med Teresia, då blir jag lite lugnare. Förhoppningsvis är det dessutom Scrubs på TV.
Godafton.
Nej, det har jag inte alls. Det är ganska lite egentligen.
Jag och pappa gick upp på stan nånstans mellan kl 13-14, sedan satt jag vid datorn en stund för att sedan gå hem till Teresia. Det var bara lite mer än en och en hakv timme men hellre det än ingenting alls. Stack hem, åt mat, drog till replokalen där det gick ganska dåligt. Vi var sega allihop. Linda följde med mig hem. Vi åt munkar, kakor och drack lite Coca-Cola samt kollade på Simpsons och Family Guy. Det är ju trots allt fredag.
Imorgon ska jag röra lite mer på mig, tror jag. Ska försöka. Försöka duger ju, även om man inte lyckas. Så förmodligen kommer jag vara stillasittande ganska mycket ändå, men då har jag åtminstone försökt försöka, vilket ju duger. I vilket fall som helst behöver jag inte vara missnöjd, för jag försökte.
Är det någon som hänger med i mitt resonemang? Nej, inte jag heller.
Nu ska jag borsta tänderna och hoppas att det allra sista av sockerruset lägger sig så att jag kan slappna av och sedan sova. Ska sms:a lite med Teresia, då blir jag lite lugnare. Förhoppningsvis är det dessutom Scrubs på TV.
Godafton.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)