Det har varit en rolig dag idag. Jag, Teresia, David, Linda, Malin och Jozza var på Krillan och badade idag. Nu är jag i och för sig bränd på hela överkroppen så jag lär få svårt att sova, men det var ändå kul. På eftermiddagen/kvällen har jag och Teresia spelat Sims och tagit det lugnt, och emellanåt försökt svalka av oss.
Imorgon ska vi till Västerås och shoppa lite. Malin ska möjligtvis följa med. Vi får se. Kul ska det bli! Och på söndag åker vi till Säfsen, det går fort. En ordentlig semester är verkligen efterlängtad så det ska bli skönt. Ska ta med en bra bok som jag kan läsa på kvällen när vi är i stugan. Det blir nog en massa bad också. Skoj!
Jag är jävligt trött just nu. Antar att det är värmen... Jag orkar i alla fall inte skriva något mer just nu.
tisdag 30 juni 2009
fredag 19 juni 2009
Äntligen uppdatering
Jag är verkligen inte snabb på att uppdatera numera. Det kanske beror på att jag gör i stort sett samma saker som jag skrivit om miljoner gånger förut, så det känns meningslöst att sitta vid datorn och upprepa sig varje dag.
Hur som helst! Jag fyllde år i måndags, vilket inte brukar vara något speciellt för mig, men i år var det faktiskt riktigt trevligt. De flesta jag känner kom och hälsade på, och jag och Teresia bjöd på kakor och tårta som vi bakat helt själva. Av Teresia fick jag presentkort hos en massör och en tempurkudde som faktiskt gjort det mycket skönare att sova. Av Malin fick jag en Simpsonsmugg, och lyckat nog var det i samma modell som en mugg jag fått av Teresia tidigare (inte samma motiv dock). Och Teresias föräldrar gav mig en DVD-spelare - det gjorde mig verkligen överraskad! Det var riktigt bra grejer! Men trevligast var nog trots allt att sitta och prata med Teresia, Malin och David så pass länge.
Jag och Teresia har kommit in i en Sims-period igen. Kanske jag redan har nämnt förresten? Skitsamma. Det är kul i alla fall.
Om ett par veckor åker vi på semester i Säfsen. Jag längtar till dess. Det ska bli härligt!
Min praktik på förskolan är förresten över. Det kändes jättetråkigt att sluta där efter tretton veckors praktik. Jag har verkligen fäst mig vid barnen, de är så härliga ibland! Och de som jobbar där är verkligen jättetrevliga! Som tack för allt fick jag ett presentkort på Intersport för 300 kr och ett litet häfte med bilder och lite sånt. Det var en jättefin present.
Nu orkar jag inte skriva mer.
Hur som helst! Jag fyllde år i måndags, vilket inte brukar vara något speciellt för mig, men i år var det faktiskt riktigt trevligt. De flesta jag känner kom och hälsade på, och jag och Teresia bjöd på kakor och tårta som vi bakat helt själva. Av Teresia fick jag presentkort hos en massör och en tempurkudde som faktiskt gjort det mycket skönare att sova. Av Malin fick jag en Simpsonsmugg, och lyckat nog var det i samma modell som en mugg jag fått av Teresia tidigare (inte samma motiv dock). Och Teresias föräldrar gav mig en DVD-spelare - det gjorde mig verkligen överraskad! Det var riktigt bra grejer! Men trevligast var nog trots allt att sitta och prata med Teresia, Malin och David så pass länge.
Jag och Teresia har kommit in i en Sims-period igen. Kanske jag redan har nämnt förresten? Skitsamma. Det är kul i alla fall.
Om ett par veckor åker vi på semester i Säfsen. Jag längtar till dess. Det ska bli härligt!
Min praktik på förskolan är förresten över. Det kändes jättetråkigt att sluta där efter tretton veckors praktik. Jag har verkligen fäst mig vid barnen, de är så härliga ibland! Och de som jobbar där är verkligen jättetrevliga! Som tack för allt fick jag ett presentkort på Intersport för 300 kr och ett litet häfte med bilder och lite sånt. Det var en jättefin present.
Nu orkar jag inte skriva mer.
söndag 31 maj 2009
Malmön
Idag ska jag och Teresia till Malmön och ta en liten picknick. Vi ska nog inte bada, men det är nästan skönare att bara sitta ner och ta det lugnt och njuta av det vackra vädret. Tyvärr har vi ingen solskyddskräm men så länge man inte sitter i solen för länge så är det nog ingen fara. Men lite bränd blir jag säkert ändå.
Jag har kommit in i en KISS-period nu. Deras musik är så tidlös och passar särskilt bra när sommaren är kommen. Inte konstigt att jag gillat dem ända sedan jag föddes. Det är synd att man inte levde när de var som bäst och när de var mer aktiva. Men men. Jag har ändå lyckats se dem live två gånger.
Adjö!
Jag har kommit in i en KISS-period nu. Deras musik är så tidlös och passar särskilt bra när sommaren är kommen. Inte konstigt att jag gillat dem ända sedan jag föddes. Det är synd att man inte levde när de var som bäst och när de var mer aktiva. Men men. Jag har ändå lyckats se dem live två gånger.
Adjö!
tisdag 19 maj 2009
Vad långt det blev
För en vecka sedan insåg jag att jag och Teresia har som tradition att vara hemma hos henne på tisdagar och kolla på Desperate Housewives. Det är inget vi har bestämt, det har bara blivit så varenda tisdag i flera flera veckor.
Jag har fortfarande praktik på förskolan, och det är kul. Personalen ska försöka övertala enhetschefen att ta in mig som vikarie vecka 29. Hoppas det går, för då får jag ju lite pengar för mödan också. Troligtvis är dock chanserna små eftersom förskolorna måste göra en massa besparingar och jag har ju ingen utbildning. Men man kan ju alltid hoppas. För övrigt kanske jag har ett sommarjobb på gång. Jag ringde till han som ansvarar för Pingstkyrkans secondhandbutik. Där känns det som om jag har lite större chans att få jobba dels eftersom Bosse jobbar där och dels för att jag redan haft praktik där en gång.
I fredags var jag, Teresia, Malin och David på bio och såg Änglar & Demoner. Jag tyckte den var bra, det var mycket mer fart än i da Vinci-koden och jag fick även intrycket av att de lagt ner mer energi på den här filmen än den föregående. Så det var kul att se. Nu har jag även börjat läsa boken - igen. Jag fick en sån lust samma kväll vi såg filmen.
Nu är det bara en dag kvar på den här arbetsveckan, sedan är det långledigt. Det ska bli skönt att få vila ut sig lite och få en större chans att göra annat. Tyvärr är inte Teresia i Köping då, men jag är ändå glad för hennes skull eftersom hon ska till Sunne och träffa sin farmor & farfar, vilket jag vet att hon har längtat efter. Jag skulle i alla fall få låna ett gäng filmer som jag ska se när jag inte har något annat att göra.
Jag och Teresia har kommit in i vårt the Sims-beroende igen. HJÄÄÄLP OSS! Höhö. Skämt åsido, det är kul att spela Sims och det är nog ett gott tecken att vi börjat igen. Det kräver trots allt lite kreativitet att bygga och inreda husen. Jag kan nog påstå att varken jag eller Teresia orkat vara kreativa när vi jobbat så mycket. Det märks kanske i bloggen också - där har vi inte heller varit särskilt aktiva. Kanske har vi fått lite mer energi nu när våren (typ) är här. Kanske är det som gör att jag skriver ett förbannat långt inlägg just nu.
Det är i alla fall långt med tanke på hur mycket skräp jag skriver om. Det hade varit en annan sak om jag skrev om nåt särskilt ämne, men nu är det bara fingrarna som går av sig själva (Teresia som sitter bredvid kan säkert intyga att hon hör en massa tangenter som smattrar).
Nåja, jag ska börja avrunda. Family Guy kanske börjar på tv6 snart, så jag ska nog se på det medan Teresia spelar Sims. Sen ska vi se på Desperate Housewives innan jag går hem.
Förresten... jag var inne på småbarnsavdelningen för de skulle fotograferas. Jag fick hedersuppdraget att hålla koll på ungarna. "Hedersuppdraget". Jag kan lova att det var jävligt stökigt och bullrigt med närmare 20 stycken mer eller mindre irriterade och rastlösa barn i ett trångt lekrum. De andra fröknarna påstod att fotograferingen är den jobbigaste dagen på hela året, och idag tror jag att jag fick veta varför.
Jag har fortfarande praktik på förskolan, och det är kul. Personalen ska försöka övertala enhetschefen att ta in mig som vikarie vecka 29. Hoppas det går, för då får jag ju lite pengar för mödan också. Troligtvis är dock chanserna små eftersom förskolorna måste göra en massa besparingar och jag har ju ingen utbildning. Men man kan ju alltid hoppas. För övrigt kanske jag har ett sommarjobb på gång. Jag ringde till han som ansvarar för Pingstkyrkans secondhandbutik. Där känns det som om jag har lite större chans att få jobba dels eftersom Bosse jobbar där och dels för att jag redan haft praktik där en gång.
I fredags var jag, Teresia, Malin och David på bio och såg Änglar & Demoner. Jag tyckte den var bra, det var mycket mer fart än i da Vinci-koden och jag fick även intrycket av att de lagt ner mer energi på den här filmen än den föregående. Så det var kul att se. Nu har jag även börjat läsa boken - igen. Jag fick en sån lust samma kväll vi såg filmen.
Nu är det bara en dag kvar på den här arbetsveckan, sedan är det långledigt. Det ska bli skönt att få vila ut sig lite och få en större chans att göra annat. Tyvärr är inte Teresia i Köping då, men jag är ändå glad för hennes skull eftersom hon ska till Sunne och träffa sin farmor & farfar, vilket jag vet att hon har längtat efter. Jag skulle i alla fall få låna ett gäng filmer som jag ska se när jag inte har något annat att göra.
Jag och Teresia har kommit in i vårt the Sims-beroende igen. HJÄÄÄLP OSS! Höhö. Skämt åsido, det är kul att spela Sims och det är nog ett gott tecken att vi börjat igen. Det kräver trots allt lite kreativitet att bygga och inreda husen. Jag kan nog påstå att varken jag eller Teresia orkat vara kreativa när vi jobbat så mycket. Det märks kanske i bloggen också - där har vi inte heller varit särskilt aktiva. Kanske har vi fått lite mer energi nu när våren (typ) är här. Kanske är det som gör att jag skriver ett förbannat långt inlägg just nu.
Det är i alla fall långt med tanke på hur mycket skräp jag skriver om. Det hade varit en annan sak om jag skrev om nåt särskilt ämne, men nu är det bara fingrarna som går av sig själva (Teresia som sitter bredvid kan säkert intyga att hon hör en massa tangenter som smattrar).
Nåja, jag ska börja avrunda. Family Guy kanske börjar på tv6 snart, så jag ska nog se på det medan Teresia spelar Sims. Sen ska vi se på Desperate Housewives innan jag går hem.
Förresten... jag var inne på småbarnsavdelningen för de skulle fotograferas. Jag fick hedersuppdraget att hålla koll på ungarna. "Hedersuppdraget". Jag kan lova att det var jävligt stökigt och bullrigt med närmare 20 stycken mer eller mindre irriterade och rastlösa barn i ett trångt lekrum. De andra fröknarna påstod att fotograferingen är den jobbigaste dagen på hela året, och idag tror jag att jag fick veta varför.
söndag 10 maj 2009
Lite uppdatering
Det är så skönt att det är vår. När det är ljust och när Jorden har fått lite färg igen är det mycket roligare att vara aktiv. Förra helgen ordnade jag och Teresia en grillkväll med David, Linda, Malin, Matilda, My och Linnéa. Det var roligt att umgås, och maten var god tycker jag (utan att skryta). Vi hade tur med vädret också. När alla hade ätit färdigt spelade vi kubb. Det var skoj!
Tidigare i veckan firade jag och Teresia sex månader tillsammans. Varje gång en ny månad har passerat så inser man att tiden går förbannat fort. Jag tänker på det varenda gång. Skitsamma, vi har det underbart bra tillsammans och jag ser med förväntan på kommande månader och år tillsammans.
Igår köpte jag ett par joggingskor, så nu ska jag återuppta löpningen efter många års uppehåll. När jag gick i högstadiet kunde jag springa 10 km, men det var många år sedan och nu är jag väldigt ringrostig. Det kommer bli hårt i början, tror knappast jag klarar 3 km första gången. Men när jag väl kommer igång så känns det nog bättre.
Det är nu spikat att jag ska med Teresia m. familj till Säfsen i juli. Det blir nog första gången jag är på en riktig semester. Från de gånger min egen familj varit på semester minns jag bara att det varit mer krångel, bråk och tjafs än någonsin så det har väl inte varit superkul.
Tidigare i veckan firade jag och Teresia sex månader tillsammans. Varje gång en ny månad har passerat så inser man att tiden går förbannat fort. Jag tänker på det varenda gång. Skitsamma, vi har det underbart bra tillsammans och jag ser med förväntan på kommande månader och år tillsammans.
Igår köpte jag ett par joggingskor, så nu ska jag återuppta löpningen efter många års uppehåll. När jag gick i högstadiet kunde jag springa 10 km, men det var många år sedan och nu är jag väldigt ringrostig. Det kommer bli hårt i början, tror knappast jag klarar 3 km första gången. Men när jag väl kommer igång så känns det nog bättre.
Det är nu spikat att jag ska med Teresia m. familj till Säfsen i juli. Det blir nog första gången jag är på en riktig semester. Från de gånger min egen familj varit på semester minns jag bara att det varit mer krångel, bråk och tjafs än någonsin så det har väl inte varit superkul.
lördag 25 april 2009
Helg
Skönt med helg! Och skönt med sånt fint väder. Jag hoppas det är lika bra väder nästa helg för då planerar vi en grillfest med mig, Teresia, David, Linda, Malin, My och Matilda. Det ska bli härligt med god mat. Potatisgratäng och grillat kött... Jag dreglar som Homer.
Idag ska jag och Teresia gå till HM och nån gång i eftermiddag/kväll ska vi gå till hamnen och ta med lite gott att äta. Vi tar nog med våra kameror så jag hoppas på några bra bilder. Hoppas det inte kommer några jävla fiskmåsar och attackerar oss bara. Då blir jag vansinnig och skaffar en eldkastare och har ihjäl varenda fiskmås jag ser.
Idag ska jag och Teresia gå till HM och nån gång i eftermiddag/kväll ska vi gå till hamnen och ta med lite gott att äta. Vi tar nog med våra kameror så jag hoppas på några bra bilder. Hoppas det inte kommer några jävla fiskmåsar och attackerar oss bara. Då blir jag vansinnig och skaffar en eldkastare och har ihjäl varenda fiskmås jag ser.
fredag 17 april 2009
Sjukling
Jaha, då var man sjuk igen. Jag är lite förkyld. Kände att det var på gång redan i onsdags då jag vaknade med halsont, som dock gick över under dagen. Igår kväll kom det sakta tillbaka och det sitter kvar än, så idag stannar jag hemma från praktiken. Egentligen är jag väl inte superförkyld så jag skulle kunna gå till praktiken, men det känns onödigt eftersom jag förmodligen bara blir sämre av att anstränga mig, och dessutom är det inte kul om jag smittar de andra.
Idag ska jag passa på att ta det väldigt lugnt och vila upp mig. Kanske ta ett bad eller nånting. Får väl se. Vore kul om jag hittar energi till att skriva nånting, det var längesen. Annars kommer jag väl bara sitta vid datorn och spela onlinespel eller ligga i sängen och slöa. Ska dock bli skönt.
Idag ska jag passa på att ta det väldigt lugnt och vila upp mig. Kanske ta ett bad eller nånting. Får väl se. Vore kul om jag hittar energi till att skriva nånting, det var längesen. Annars kommer jag väl bara sitta vid datorn och spela onlinespel eller ligga i sängen och slöa. Ska dock bli skönt.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)