söndag 8 juni 2008

Musik...

Den senaste tiden har jagt burit på min mp3-spelare väldigt ofta, ibland är den påslagen trots att jag umgås med andra. Jag insåg just att jag gör det när det kryper fram något slags ångest. Och jag undrar om det är av samma anledning som jag alltid spelar trummor med mina fingrar/händer, men jag är osäker på den punkten. Som att musik är det enda som kan lugna mina nerver. Jag har dock alltid trott att jag gör dessa saker för att jag gillar musik men det verkar som sagt finnas andra orsaker.

Problemet har knappast blivit mildare sedan stereon på mitt rum slutade funktionera. Jag känner mig alltid bäst när jag kan vara ensam och lyssna på musik. Inte för att andra människor stör mig på något vis, men jag förmodar att jag lättare kan leva mig in i musikvärlden när det bara är den jag har att fokusera på.

Jag måste förresten lägga in lite klassisk musik på min mp3-spelare.

Inga kommentarer: